انتقاد نیکزاد نایب رئیس مجلس به «دومینوی عجیب مطالبه افزایش حقوق ها»، از معلمان و  قضات تا علوم پزشکی ها و سایر نهادها

نامه نیوز نوشت: نایب رئیس مجلس گفت: رئیس جمهور به شکل فرا قوه‌ای می‌تواند حداکثر و حداقل حقوق را تعیین کرده و پرداختی‌ها را به شرایط عادلانه برساند. ... دولت در سال آینده بهتر است به جای افزایش حقوق، قدرت خرید مردم را حفظ کرده و به افزایش تورم دامن نزند.

علی نیکزاد،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر جمعه در دیدار مردمی در اردبیل اظهار کرد: کار بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق در حال انجام است و امیدواریم در روش جدید بررسی بودجه ایرادات و نقصان گذشته رفع شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده مجلس در تلاش است تا با تأیید نهایی لایحه ۱۴۰۱ آن را در ماه آینده تحویل دولت دهد تا برای اجرا از اول سال آینده آماده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به مشخصات لایحه بودجه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۳۷۲ هزار میلیارد تومان رقم بودجه سال آینده است که از این رقم یک‌هزار و ۱۲۲ هزار میلیارد تومان جاری و مربوط به پرداخت حقوق، دستمزد نیروهای شاغل و بازنشسته است.

نیکزاد اعتبارات عمرانی را ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: نفت ۳۸ درصد بودجه سال آینده را تشکیل می‌دهد و از محل مالیات نیز قرار است ۵۶۰ هزار میلیارد تومان منابع نصیب دولت شود.

وی با اعلام اینکه دولت رشد ۸ درصدی اقتصاد کشور را پیش‌بینی کرده است، خاطر نشان کرد: این میزان نسبت به ۱۰ سال گذشته یک رقم قابل توجه است و در تحقق آن باید دولت تمام تلاش و همت خود را در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش مسکن، صنعت، کشاورزی و همچنین افزایش بهره‌وری انجام دهد.

انتقاد نیکزاد نایب رئیس مجلس به «دومینوی عجیب مطالبه افزایش حقوق ها»، از معلمان و  قضات تا علوم پزشکی ها و سایر نهادها

بیشتر بخوانید:

نیکزاد با بیان اینکه برخلاف سال‌های گذشته دولت در صدد تولید نقدینگی و چاپ پول نیست، اضافه کرد: در دولت‌های گذشته در نقطه مقابل کسری بودجه، از طریق فشار به بانک مرکزی چاپ پول و افزایش نقدینگی، تورم را تشدید می‌کرد که در دولت سیزدهم قرار نیست این روش غلط تکرار شود.

وی بیان کرد: قیمت نفت در سال آینده ۶۰ دلار پیش‌بینی شده در حالی که نرخ واقعی نفت ۸۸ دلار است که امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

نیکزاد از دامنه‌دار شدن دریافت مالیات از خانه‌های خالی، لوکس و خودروهای با قیمت بالا خبر داد و اظهار کرد: در کنار افزایش درآمد مالیاتی و فروش نفت با نرخ اعلام شده، آنچه که در بودجه سال آینده مهم به نظر می‌رسد عدم وابستگی اقتصاد کشور به مذاکرات برجام است که به نوعی سفره مردم وابسته به نتیجه مذاکرات نشده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس تلاش می‌کنند تا صندوق پیشرفت و عدالت را در استان‌های مختلف با ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه بر اساس پیشنهاد دولت تشکیل داده و به واریز مبالغ مازاد فروش اموال دولتی و دریافت مالیات به این صندوق کمک کنند.

نیکزاد از حذف ارز ترجیحی به استثنای تأمین گندم و دارو خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده برای ۶۰ میلیون ایرانی ماهانه ۱۱۰ هزار تومان یارانه نقدی پرداخت شود که در این زمینه همچنان مباحث کارشناسی در کمیسیون تلفیق در حال انجام است.

وی در مورد افزایش حقوق کارکنان نیز افزود: ۵ تا ۳۰ درصد افزایش حقوق به صورت پلکانی در نظر گرفته شده تا افرادی که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند با افزایش ۳۰ درصدی و آنهایی که بیشترین حقوق را دریافت می‌کنند کمتر از ۱۰ درصد با افزایش حقوق در سال آینده مواجه شوند.

نیکزاد تنها راه حق دغدغه کارکنان دولت را در پرداختی‌های ناعادلانه اقدام انقلابی دولت در به حداقل رساندن پرداختی‌ها اعلام کرد و ادامه داد: دومینوی عجیبی در کشور شروع شده تا معلمان، قضات، کارکنان جهاد کشاورزی، علوم پزشکی و سایر نهادها مطالبه افزایش حقوق را دارند در حالی که رئیس جمهور به شکل فرا قوه‌ای می‌تواند حداکثر و حداقل حقوق را تعیین کرده و پرداختی‌ها را به شرایط عادلانه برساند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی همچنین به شرایط سخت بارش‌ها در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: اردبیل نمونه این بارش‌ها را در سال‌های گذشته به خود دیده و قطعاً اولویت اصلی با تأمین معاش و نیازهای اولیه شهروندان و روستانشینان است که باید هر چه سریع‌تر بازگشایی راه‌های روستایی و خدمات‌رسانی به آنها انجام شود.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: مدیریت بحران باید پیش از این اقدامات عملی را در تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز انجام می‌داد ولی این تجربه باید برای سال‌های آینده درس عبرتی باشد تا ضعف‌ها در این حوزه برطرف شود.

نیکزاد اولویت نمایندگان را پیگیری تأمین آب، گاز و برق هم استانی‌ها با اخذ مجوزهای قانونی اعلام کرد و افزود: برای شهر اردبیل انتقال آب از قزل‌اوزن بسیار حیاتی به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: با همکاری وزارت نیرو قرار است ۲۵۰ میلیارد تومان در حوزه برق و ۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب در استان سرمایه‌گذاری شود و سدهای نیمه‌تمام همچون عمارت نیز به اتمام برسد.

نیکزاد از دیدار مجمع نمایندگان استان با وزیر نفت خبر داد و بیان کرد: ما به لوله ۳۰ اینچ گاز از جنوب و همچنین انتقال گاز و حام‌های انرژی از سراب به عنوان خط ایمن نیاز داریم که با تاکید وزارت نفت زمینه اجرایی آن فراهم خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در ایجاد فرصت‌های اشتغال را برای جوانان به ویژه ۷۰ هزار بیکار استان یادآور شد و گفت: تلاش بر این است تا سرمایه‌گذاری در استان بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد.

21216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1597247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    70 37
    متاسفانه فقط صدا بلندا از بیت المال امتیاز می گیرند یک بار پرستاری امتیاز بهره وری و تعرفه گذاری می گیرند یک بار معلمان امتیاز رتبه بندی می گیرند یک بار هیات علمی دانشگاهها مسیر حقوقی خود را از سایر کارمندان جدا می کنند این نشد کار باید یک بار برای همیشه وضعیت پرداخت ها سامان داده شود
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    قیمت دو فقره از ملزومات اوّلیّه‌ی زندگی یعنی مسکن و اتومبیل در این سه سال، ده برابر افزایش یافته؛ آیا افزایش حقوق‌ها به اندازه‌ی نرخ واقعی تورم صورت گرفته؟ یا قیمت‌ها را به قبل از ابرتورم کنونی بازگردانید یا جمع کنید بروید از این کشور ...
  • هم وطن IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    111 4
    پس معلوم شد تورم کار دولته.مردم را بخاک سیاه نشونده.
  • DE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    حق دارید آقای نیکزاد ، نمایندگان مجلس ۳۰ میلیون تومان حقوق رسمی می گیرند به استثناء هزینه دفتر نمایندگی و هزینه های متفرقه و تا چند ده میلیون تومان زیر میزی دریافت می کنید ! خبر از اوضاع اقتصادی اسفناکی که شماها سر مردم مظلوم ایران آوردید، ندارید ! به غیر خودی های حکومتی ، بقیه مردم حقوق ناچیزی می گیرند که کفاف حداقلی زندگی شان را نمی دهد ! آدم سیر از گرسنه خبر ندارد ، البته اگر بشود آدم خطابش کرد !
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    دومینو ؟ ریشه این دومینو در ناکارآمدی شماست .
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    67 4
    جالب حقوق نگهبانان ساختمان از مهندسان ناظر بیشتر جالب املاک که تنها ساختمان را معرفی می‌کنند وقرداد را امضا می‌کنند از مهندسی که برساخت ساختمان نظارت می‌کند بیشتر است جالبتراینکه هزینه چاپ نقشه ها درسال آینده شاید بیشتر از حق‌الزحمه مهندس بشود ساختمان متری 20 هزار تومان 😂😂😂
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    89 31
    حذف ارز ۴۲۰۰یک فاجعه خواهد بود
  • M IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    139 4
    جناب نیکزاد این اعتراضات نوعی انتقاد به بی عدالتی است که شما وامثال شما در طول سالهای وزارت برای کارمندان به ارمغان گذاشتید وشما عدالت برقرارکن وتورم را صفر کن وکاهشی کن نیازی به افزایش حقوق نیست متاسفانه در این کشورر جای بدهکار وطلبکار عوض شده وشما قیافه حق به جانب گرفته ای
  • عبداله IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    127 8
    اقای نیکزاد لطفا بگو خودت چقدر حقوق و مزایا داری چرا درد کارکنان و بازنشستگان را درک نمیکنی سعی کنید که نصف حقوق و ماشین و خونه ای که به شما میدهند را به فقرا ببخشید تا ما مطمین شویم شما بخشنده هستید چرا به افزایش حقوق قشر ضعیف گیر میدهید که تورم بالا نرود پس مردم چرا شما را به مجلس فرستادند جلوی تورم را بگیرید روشهای علمی زیادی وجود دارد شاید شما کار بلد نیستید
  • علی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    94 9
    نیکزادشمامیکویدمثال باحذف ارزترجیحی به کفته خودتون مرغ کیلویی سی هزارتومان میشودهفتادهزارتومان خوب توکه میگی نبایدهیچکس برای زیادشدن حقوقش دفاع کندخوب بیا یک راهکارنشون بده که باتورم وگرانی ومرغ وکوشت واقلام مصرفی مردم بایدچیکارکنندراه حل نشون بده دزدی کنند چیکارکنند؟؟؟؟؟?؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • اسماعیل نوغانچی صالح IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    جناب نیکزاد نزدیک ۲۰ سال از دوره دکتر احمدی نژاد وارد سیاست شدی چقدر گرانی شده چقدر حقوق اضافه شده وقتی وضع شما خوب شده بقیه مردم را فراموش میکنید
  • GB ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    اگر نیکزاد حقوق به اندازه عموم کارمندان دریافت میکرد تعجب نمیکرد الان تعجب میکند چون نمی داند عدالت چیست فقر کجاست
  • امین آذری IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    95 2
    آقای نیکزاد شما رو نمی دونم چه قدر حقوق میگیری ولی من معلم با ده سال سابقه با حقوق ۶ تومن نمیدونم کرایه خونه بدم یا مخارج زندگی رو .خدا شما رو ...... کند که این قدر مملکت خراب کردید که داد همه در اومده .مقصر اصلی شما هستید که ما رو به این مرحله رسوندید
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    32 36
    همیشه افزایش حقوق برای کارمندان.یعنی بقیه آدم نیستن.حقوق اونا افزایش پیدا کنه بقیه چکار کنن.