نتیجه همکاری مشترک شرکت UrtheCast و آژانس فضایی روسیه، ایستگاه آنلاین پخش تصاویر فضایی از آی.اس.اس است که به زودی ارسال تصاویر خارق‌العاده‌ای از زمین و فضای پیرامون آنرا با کیفیت اچ.دی آغاز خواهد کرد.

محبوبه عمیدی: تاکنون عده بسیارمحدودی از انسان‌های روی زمین شانس سفر به فضا و تماشای کره خاکی را از ایستگاه فضایی بین‌المللی داشته‌اند اما تا چند ماه دیگر همه ما می‌توانیم با سر زدن به ایستگاه ویدئویی آنلاین آی.اس.اس، زمین را از چشم دو دوربین آن، آن‌هم با کیفیت اچ.دی تماشا کنیم.

به گزارش پاپ‌ساینس، مطابق قراردادی که میان شرکت کانادایی UrtheCast و آژانس فضایی روسیه منعقد شده، این دو دوربین پیش از پایان سال جاری میلادی (دی ماه 1390) به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال خواهند شد. پس از آن دوربین‌ها روی بخشی از بدنه خارجی آی.اس.اس نصب می‌شوند و امکان ارسال تصاویر ویدئویی به زمین و پخش آنلاین آنها وجود خواهد داشت.

 

 

 

 

 

یکی از دوربین‌ها با کیفیت اچ.دی و سرعت 3.25 فریم‌برثانیه تصاویر را ثبت خواهد کرد و دوربین دوم می‌تواند تصاویر را با ترکیب 3 رنگ و وضوح پایین‌تری دریافت کند. به گفته اسکات لارسون، یکی از مؤسسان و مدیر UrtheCast ترکیب این تصاویر به زمین ارسال خواهد شد و به صورت آنلاین به نمایش درخواهد آمد.

سیستم پخش این تصاویر به شکل ترکیبی از گوگل‌ارث و یوتیوب عمل خواهد کرد. لارسون می‌گوید: «اتصال میان ویدئوهای ارسالی با گراف‌ها، نقشه‌ها و اطلاعات مفید دیگر می‌تواند بسیارجذاب باشد. برای کاربران امکان متوقف کردن ویدئو، بازبینی آن، بزرگنمایی تصاویر و انتخاب تصاویر مربوط به موقعیت‌های زمانی و مکانی گوناگون پیش‌بینی شده است».

این دو دوربین محصول یک شرکت انگلیسی هستند و UrtheCast که در کلگری، ایالت آلبرتا واقع شده و روی بازوهای روباتیک شاتل‌ها کار می کند، تولید نرم‌افزارهای پشتیبان را به عهده خواهد داشت.

مطابق پیش‌بینی‌ها این دو دوربین تا دی‌ماه آتی به آی.اس.اس ارسال می‌شوند و پخش تصاویر از ماه‌های ابتدایی سال 2012 آغاز خواهد شد. 

53273

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 159737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
    8 0
    با سرعتی که اینترنت تو ایران داره ما هیچی نمیتونیم ببینیم...
    • علی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۳
      7 0
      دست رو دلم نذار.این خبرآنلاین هم فکر کنم نفسش از جای گرم درمیاد که خواستار دیدن کره زمین به صورت ریل تایم و با فرمت HD میشه.خبرجان،مگه نمیدونی برای اتصال خونگی 128 تا بالاتر نمیدن،تازه اونم با شراکت چند نفره و سرعت واقعی حداکثر 20 کیلوبایت؟!