تجلیل از برگزیدگان مرحله دانشگاهی دهمین جشنواره ملی رویش در دانشگاه شهرکرد

آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله دانشگاهی دهمین جشنواره ملی رویش در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، آیین تجلیل از برگزیدگان مرحله دانشگاهی دهمین جشنواره ملی رویش به همت معاونت فرهنگی- اجتماعی دانشگاه با حضور دکتر یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد، دکتر عزیزالله مولوی معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه  و با همراهی آنلاین  دکتر محمد علی اسلامی مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دکتر یاسر پیرعلی در این آیین ضمن تبریک دهه فجر و فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه شهرکرد دارای هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو است و جمعیت دانشجویی استان چهارمحال و بختیاری ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که این ظرفیت دانشجویی جوان و پر انرژی برای استان بسیار خوب و امتیاز است و دانشجو دارای روحیه کنشگری و مطالبه‌گری است  و می‌تواند جریان سازی را پیگیری کند  که این امر از نقاط قوت دانشگاه و دانشجو است.

 سرپرست دانشگاه شهرکرد در ادامه گفت:  ریشه همه مشکلات کشور فرهنگی است و مقام معظم  رهبری در همین رابطه می فرماید: فرهنگ مثل هوا همه جا هست و فرهنگ مثل هوا نیازی اساسی و حیاتی است و مبحث فرهنگی بسیار مهم است و فرد به فرد منتقل می‌شود و از این جهت به مثابه هوا است و بحث مهم و مبنایی است.

دکتر یاسر پیرعلی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی خود در طول ساله ها فعالیت در محیط دانشگاهی گفت:  کارفرهنگی سقف ندارد و فعالیت‌های آن نامحدود است و تمامی ندارد هر چقدر کار انجام شود، مفید و جریان ساز است.

 سرپرست دانشگاه شهرکرد در ادامه با تشکر از دانشجویانی که دغدغه دارند، گفت: دانشجویان باید رسالت اجتماعی خود را در کنار درس پیگیری کنند و این کارها و فعالیت ها درون دانشگاه  باید از سطح دانشگاه خارج شود و به سطح جامعه گسترش پیدا کند و هر کانونی که در دانشگاه داریم باید یک کانون متناظر با آن نیز در خارج از دانشگاه داشته باشیم و به حوزه‌های مختلف متصل شوند  چراکه تعامل با بیرون دانشگاه قطعاً کمک کننده است و ما باید در مباحث استان وارد شویم و فعالیت‌های کمک کننده انجام دهیم.

دکتر یاسر پیرعلی گفت: شرایط آب و هوای استان چهارمحال و بختیاری بسیار عالی است و زیرساخت های لازم نیز برای میزبانی جشنواره های کشوری در دانشگاه شهرکرد و  استان  چهارمحال و بختیاری فراهم است و ما از میزبانی فعالیت‌های ملی در استان استقبال می  کنیم

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این ایین ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و قرار گرفتن در آستانه چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی و ابراز خوشوقتی از حضور در جمع دانشگاهیان دانشگاه شهرکرد گفت: یکی از اسناد راهبردی که پیش رو داریم بیانیه گام دوم انقلاب است که تمام تلاش ما در معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم این است که با توجه به این سند و سند دانشگاه اسلامی بتوانیم، زمینه پویایی و نشاط هر چه بیشتر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری را در دانشگاه های کشور تحقق ببخشیم.

دکتر محمدعلی اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۷۴۱۸ کانون فعال  دانشگاهی در کشور داریم، افزود: این کانون ها از جمله ظرفیت های بزرگ برای دانشگاه های کشور است و باید سعی کنیم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد و شرایط را برای فعالیت آنها فراهم و از آنها حمایت کنیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشجویان کنشگر اصلی فضای فرهنگی هستند، گفت: دانشجویان باید بتوانند استعداد های خود را در راستای ارتقاء سطح فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و هنری در دانشگاه ها رقم بزنند.

دکتر محمدعلی اسلامی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) که فرمودند دانشگاه مبدا تحولات است، بیان کرد: ما کاملا به این معتقدیم که اگر بخواهد تحولی در کشور رخ دهد، در درجه اول باید این تحول در دانشگاه اتفاق بیفتد و تحول زمانی اتفاق می افتد که تحول فرهنگی، اجتماعی و هنری در کنار تحول علمی رخ دهد و تا زمانی که فضای فرهنگی دانشگاه متحول نشود، نمی توانیم به مطلوبیت ها و آرمان های خود برسیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: کانون های فرهنگی می توانند به عنوان یکی از ارکان اصلی این ارتقا، تعالی و تحول در دانشگاه ها قرار بگیرند، اگرچه در حال حاضر هم چنین است ولی با اسناد بالا دستی و آن چه مد نظر است فاصله دارد و تمام تلاش ما این است که کانون ها بتوانند در جایگاه واقعی خود به نقش آفرینی، مسئولیت پذیری اجتماعی و کمک به حل آسیب ها و مشکلات فرهنگی در دانشگاه بپردازند.

دکتر محمد علی اسلامی با بیان اینکه کانون های فرهنگی در دانشگاه نقش مهمی در استعداد یابی فرهنگی، اجتماعی و هنری دارد، گفت: کانون ها این بستر را فراهم می کنند تا هر دانشجو با توجه به علاقه و استعداد خود وارد یکی از ۳۲ عنوان کانون دانشجویی شود و استعداد باقوه خود را بالفعل نماید و البته نقش ما هم این است که با تسهیل گری و حمایت همه جانبه، کمک کنیم تا کانون ها به این وظیفه خود جامه عمل بپوشانند.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در طول دو سال گذشته و در شرایط کرونایی، تا کنون بیش از ۵۰ اختتامیه جشنواره های رویش در سطح دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه شهرکرد اتفاق افتاده است و جای تقدیر و تشکر دارد و امیدواریم با از سرگیری فعالیت های حضوری شاهد از سر گیری فعالیت های کانون های دانشجویی به صورت حضوری در دانشگاه ها باشیم.

دکتر محمد علی اسلامی با اشاره به اینکه در حال بازنگری در آیین نامه ها، برنامه ها و رویداد هایی هستیم که در طول سالیان گذشته توسط معاونت فرهنگی-اجتماعی در دانشگاه های کشور اتفاق افتاده است، گفت: می طلبد مسیبر طی شده بررسی شود تا ببینیم تا چه اندازه اهداف مورد نظر محقق شده است  تا  بتوانیم با عزمی جزم تر در جهت تحقق اهداف خود در دانشگاه ها حرکت کنیم. وی افزود: از همه کارشناسان، دانشجویان و فعالین حوزه فرهنگی تقاضا دارم نظرات خود را به ما منتقل و کمک کنند تا بتوانیم بازنگری خوبی نسبت به آیین نامه ها داشته باشیم.

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در مورد انتخاب دانشجوی نمونه هم در حال بازنگری آیین نامه ها هستیم تا علاوه بر سنجش بر اساس فعالیت های آموزشی و پژوهشی، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز به عنوان یک شاخص مهم در نظ گرفته شود تا بتوان به رشد متعادل و متوازن علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجو جامه ی عمل بپوشانیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهرکرد نیز در این آیین ضمن عرض خیر مقدم و گرامی داشت دهه مبارک فجر و تبریک حلول ماه رجب گفت: یکی از مهمترین بازو های دانشگاه ها در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کانون های دانشجویی علمی- فرهنگی است.

دکتر عزیزالله مولوی افزود: کانون های فرهنگی- اجتماعی، دانشجویانی را در خود جای داده است که دوست دارند متفاوت باشند و در کنار مباحث آموزشی و پژوهشی، دغدغه مولفه های فرهنگی زیست بوم خود را نیز دارند.

معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد ادامه داد: دانشجویان نیروی محرکه، قلب تپنده و گروه پیشران در تحقق اهداف فرهنگی دانشگاه ها هستند و به همین دلیل بر خود لازم دانستیم تا از این گرو ها تقدیر و تشکر به عمل آوریم.

دکتر عزیزالله مولوی  با بیان اینکه دانشجویان فعال در حوزه فرهنگی، اجتماعی و هنری برای ما ارزشمند هستند و فعالیت ها و دغدغه های آنها مهم  است گفت: دهمین جشنواره ملی رویش را در سطح دانشگاهی و با توجه به شرایط فعلی در فرصت، فضا و با افراد محدود برگزار کردیم تا این پیام معاونت فرهنگی-اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه شهرکرد را به همه دانشجویان شهرکرد و کشور منتقل کنیم که ما همواره قدردان زحمات و دغدغه های این دانشجویان هستیم.

معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه  کسانی که در کنار رسالت آموزشی خود، رسالت فرهنگی و اجتماعی خود را هم انجام می دهد برای ما ارجمند و قابل احترام و اعتنا است، افزود: حضور دانشجویان در این جشنواره برای ما تعهد آفرین است و ما نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا حمایت حداکثری از این دانشجویان فعال و دغدغه مند را داشته باشیم و شرایط را برای فعالیت بیش از پیش آنان فراهم و تسهیل کنیم.

گفتنی است، در پایان این آیین با اهدا لوح از دانشجویان و کانون های دانشجویی برتر تقدیر شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1601256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =