افزایش رغبت به تحصیل دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سال جاری

ایسنا نوشت : رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان گفت: بازگشت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که از تحصیل باز می‌مانند، دشوار است بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنیم که هیچ دانش‌آموزی با نیازهای ویژه از تحصیل باز نماند.

علی ممبینی در خصوص پوشش تحصیلی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، اظهار کرد: نسبت به سال گذشته، وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان بهتر شده است. با توجه به وضعیت شیوع کرونا، دانش‌آموزان مقداری از تحصیل فاصله گرفته بودند و آمار پوشش تحصیلی در سال گذشته کمی افت پیدا کرده بود اما امسال خوشبختانه رغبت به مدرسه بیشتر شده است و دانش‌آموزانی که سال گذشته به مدرسه مراجعه نکرده بودند، در کلاس‌ درس حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خوب بوده است، ادامه داد: اکنون بیش از ۴ هزار و ۷۵۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در استان خوزستان در حال تحصیل هستند و این آمار نسبت به سال‌های گذشته افزایش پیدا کرده است که ماحصل طرح سنجش سلامت است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به پوشش بالای سنجش نوآموزان در سال جاری بیان کرد: امسال بیش از ۱۰۰ هزار نوآموز در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان خوزستان سنجش شدند که طبیعتاً روی پوشش تحصیلی مؤثر است. البته در برخی مناطق، کلاس‌های استثنایی در مقاطع مختلف توسعه داده شدند که این موضوع نیز در افزایش پوشش تحصیلی نسبت به سال قبل بی‌تاثیر نبوده است.  

ممبینی گفت: بچه‌های عادی پس از بازماندگی از تحصیل می‌توانند در مدارس بزرگسالان، نهضت سوادآموزی یا در دیگر مدارس به تحصیل ادامه دهند اما بازگشت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که از تحصیل باز می‌مانند، دشوار است بنابراین تمام تلاش خود را می‌کنیم که هیچ دانش‌آموزی با نیازهای ویژه از تحصیل باز نماند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به تأثیر مشکلات جسمی و ذهنی دانش‌آموزان در بازماندگی از تحصیل، خاطرنشان کرد: کودکانی که مشکل جسمی شدید دارند یا به نوعی بیمارستانی هستند و امکان آمدن به مدرسه را ندارند، در صورت شناسایی می‌توانند به کلاس‌های درس مجازی بازگردند. امسال چهار دانش‌آموز با این شرایط شناسایی شدند که تبلت و دیگر امکانات برای آنها تهیه شد تا به تحصیل بازگردند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1603664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =