کسب رتبه نخست اتقان آراء و ایجاد صلح و سازش در محاکم همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: با افزایش تعداد شعب قضایی و نیز اجرای طرح های مبتکرانه کمیته مصلحین و معتذرین، دستگاه قضایی استان موفق به کسب دو رتبه نخست کشوری در اتقان و استحکام آراء و ایجاد صلح و سازش در پرونده ها شده است.



به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ «محمدرضا عدالتخواه» در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد، گفت: رشد و ارتقاء هر بخش و هر مجموعه با تغییرات و تحول در آن محقق شدنی است.

وی افزود: رفتن به سمت جوانگیری و تأکید بر اینکه رؤسای دادگستری ها و دادستان ها در محل خدمت خود همه ساعته حضور داشته باشند، از ویژگی های انتخاب این افراد است.

رئیس کل دادگستری استان همدان موضوع جوانگرایی را شاخصه اصلی انتخاب در دستگاه قضایی همدان برای کادرسازی دانست و اضافه کرد: این شاخصه مورد تأکید امامین انقلاب بوده و هست، چنانچه شاهد بودیم فرماندهان جوان در رأس عملیات های دفاع مقدس توانستند آن پیروزی ها را رقم بزنند و امروز نیز جوانگرایی کلیدواژه رهبر انقلاب برای عبور از مشکلات است.

عدالتخواه در ادامه ولایتمداری را از دیگر اولویت ها و در واقع شاخصه اصلی وحدت بین مسئولان نظام در سطوح مختلف اعلام کرد و گفت: باید با دوری از منیت ها و با محور قرار دادن منویات رهبری، تعامل درون سازمانی وبرون سازمانی در رده های مختلف وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق مداری، داشتن حسن شهرت و خدمت توأم با آرامش و تولید آرامش از دیگر ویژگی های مسئولان قضایی استان است و البته در جای خود نیز می بایست صلابت و اقتدار در برخورد با افراد متخلف را هم داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان همدان همچنین با اشاره به افزایش 50 قاضی و شعب رسیدگی در حوزه های قضایی در استان، گفت: به طور قطع هرچه تعداد شعب افزایش یابد، شاهد تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به این پرونده ها و افزایش میزان رضایتمندی مردم هستیم.

عدالتخواه به موضوع برنامه تحول در قوه قضائیه با عنوان سند تحول و تعالی هم پرداخت و اعلام کرد: استان همدان در بسیاری از شاخصه های این سند تحول از جمله در اتقان و استحکام آراء و ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

وی تصریح کرد: کل آراء صادره از ابتدای سال تا پایان دی ماه، در استان 128 هزار و 463 حکم بوده که از این تعداد 20 هزار و 258 نفر به آراء اعتراض داشتند و پرونده های مربوطه آنان به دادگاه های تجدیدنظر ارجاع داده شد.

این مقام مسئول قضایی گفت: در نهایت پس از بررسی های دقیق از آن تعداد پرونده هایی ارجاعی به دادگاه های تجدیدنظر، تنها یک هزار و 965 حکم نقض شد و این نشان دهنده اتقان و استحکام آراء قضات ما در محاکم قضایی دارد.

عدالتخواه به اجرای طرح های مبتکرانه دستگاه قضایی همدان با عنوان کمیته های مصلحین و معتذرین و نیز طرح شمیم رضوی در سه سطح کلانتری ها و پاسگاه ها، دادسراها ودادگاه و زندان ها در یک سال اخیر اشاره و تصریح کرد: با فعالیت این کمیته ها میزان صلح و سازش در پرونده های قضایی رشد بالایی داشته است.

وی اظهار کرد: ایجاد صلح و سازش یکی از ارکان سند تحول و تعالی قوه قضاییه است و ما نیز در استان با رویکرد قضازدایی و واگذار کردن حل اختلاف به خود مردم، با اتکاء به آیات و روایات و بهره مندی از بزرگان و ریش سفیدان وارد میدان عمل شده ایم.

لازم به ذکر است: در این مراسم از زحمات علی رئیس میرزایی تجلیل و احمد کاظمی به عنوان ریاست جدید دادگستری شهرستان اسدآباد معرفی شد.

۴۶
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1605074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =