۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۲

رهبر اپوزیسیون در ونزوئلا از مخالفان خواست بر چاوز بیمار نتازند.

اوضاع در ونزوئلا به هیچ وجه آرام نیست . هوگو چاوز رییس جمهوری جنجالی این کشور در حال حاضر در کوبا دوران نقاهت خود را پشت سر می گذارد. وی ابتدا به بهانه یک عمل جراحی ساده به کشور دوست و همسایه رفت اما بعدها با طولانی تر شدن این زمان وی اعتراف کرد که در حقیقت در حال جدال با سرطان است. همین بهانه کافی بود تا رسانه های غربی که سالها انتظار اینچنین فرصتی را کشیده بودند طرح جایگزینی وی را در داخل ونزوئلا بر سر زبان بیندازند. با این همه 48 ساعت پیش ارتش ونزوئلا با انتشار بیانیه ای وفاداری خود را به چاوز اعلام کرد. نکته جالب توجه اما برخورد اخلاقی رهبر اپوزیسیون این کشور با ماجرا بود. چاوز که در خارج از مرزهای وطن به رهبر ضدامریکایی و چپ شهرت دارد در داخل هم طرفداران بسیاری دارد اما منتقدان وی را به تلاش برای قبضه کردن قدرت و مادام العمر کردن ریاست جمهوری متهم می کنند. شاید به همین دلیل بود که با انتشار خبر بیماری وی بسیاری از جریان اپوزیسیون انتظار داشتند که این فرصت طلایی را غنیمت شمرده و در غیاب چاوز کاری برای بیرون راندن دایمی او از قدرت کند. با این همه رهبر اپوزیسیون با اتشار بیانیه ای آب پاکی را بر دستان همگان ریخته و تاکید کرد که من در روزهای سخت بیماری چاوز و گذران دوران نقاهت او را برای واگذاری قدرت تحت فشار قرار نخواهم داد بلکه با وی در سر صندوق های رای و زمانی که در صحت کامل جسمی است رقابت می کنم.


کاپریل رادونکسی که فرماندهی منطقه میراندا در ونزوئلا را بر عهده دارد احتمالا در انتخابات اولیه فوریه برگ برنده را به خود اختصاص خواهد داد و همین مساله می تواند سکویی برای پرتاب وی جهت رقابت با چاوز در انتخابات سراسری باشد. کاپریل در خصوص بیماری چاوز گفت: بر اساس قانون وی می تواند به دلیل بیماری در خارج از مرزهای کشورش به مداوا بپردازد و من امیدوارم که وی هر چه سریع تر سلامتی کامل خود را به دست آورد. نیازی نیست که وی قدرت را به معاون خود تا زمان برگزاری انتخابات واگذار کند. من روی بیماری چاوز برای پیروزی در انتخابات حساب باز نکرده ام و ارزویم این است که با چاوز سالم رقابت کنم.


به گزارش بلومبرگ ، این رهبر اپوزیسیون از مخالفان چاوز خواست تا مراتب اخلاق را رعایت کنند و وی را تحت فشار برای واگذاری قدرت قرار ندهند. کاپریل در بخش هایی از سخنان خود از دولت خواست تا اطلاعات مربوط به بیماری رئیس جمهور را از مردم مخفی نکنند و در خصوص درمان های انجام گرفته بر روی وی و شانس او برای زنده ماندن با مردم سخن بگویند.
هوگو چاوز سرانجام پس از چندین هفته بی خبری در برنامه ای تلویزیونی با مردمانش صحبت کره و تاکید کرد که دوان نقاهت را به خوبی می گذراند: فیدل هر روز به دیدن من می آید و هر بار هم با دستان پر از من پذیرایی می کند. شب ها را نیز با خواندن کتاب های نیچه می گذرانم.


5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =