۰ نفر
۱۲ تیر ۱۳۹۰ - ۰۵:۴۹

مجید ابهری در میزگرد خبرآنلاین گفت: "متاسفم که بعد از 30، ما هنوز دنبال این هستیم که برای امری مانند حجاب، فرهنگ سازی کنیم. چون 22 سازمان کارشان را دراین باره نکرده اند."

به عقیده این رفتار شناس، حجاب یک رفتار فردی و اجتماعی است. او همچنین درباره فرهنگ سازی درباره حجاب گفت: "نمی توانیم یک رفتار ارزشی را با یک برخورد سلبی اصلاح کنیم. این به نتیجه نمی رسد."

به گفته او در تهران، تنها 37 درصد زنان پوشش معمول و حدود شرعی حجاب را رعایت می کنند: "اما در ایران غیر از تهران 42 درصد زنان چادر می پوشند."

ابهری با ذکر مثالی درباره ناتوانی برخی دستگاه ها در تصمیم گیری درباره فرهنگ سازی درباره عفاف و حجاب، گفت: "وقتی عاجز ار تصمیم گیری می مانیم، می رویم سراغ رفتارهای سلبی. این هم نتیجه نمی دهد."

میزگرد خبرآنلاین درباره عفاف و حجاب، با حضور لاله افتخاری، عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی، مجید ابهری، رفتارشناس و توران ولی‌مراد، رئیس ائتلاف اسلامی زنان درحال برگزاری است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 160597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 0
    بسمه تعالي خب معلوم است فرهنگ حجاب و عفاف در بين شما هم هنوز جا نيافتاده كه اينطور تيتر ميزنيد! وانگهي مگر حجاب فقط چادر است؟ به هر قسمي كه سر و سينه پوشانيده شودحجاب است. ضمنا در نظر داشته باشيد حجاب با فرهنگ حجاب دو چيز است
  • آدم کنجکاو BE ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    1 1
    اگر فقط ۳۳% خانمهای تهرانی و ۴۴% خانمهای ایرانی حجاب مناسب دارند، آیا نمی‌‌توان نتیجه گرفت که سیاستهای تاکنونی مناسب نبوده و اکثریت زنان با این سیاستها مخالفند ؟
  • بدون نام DE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
    2 0
    63% زنان پوشش معمول را رعايت نمي كنند چه آماري اگر زنان را آزاد بگذارند 70% حجاب را رعايت نمي كنند
  • حمید IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۳
    0 0
    آقا چیجوریه که نظریه پردازا، رفتار و جامعه شناسها، متفکرین و در کل افرادی که به عنوان کارشناس و اهل نظر شناخته میشن یه چیز میگن، اونوقت تصویب و اجرا یه چیز دیگه است؟؟