بلیت بازدید از موزه‌ها به چه کسانی فروخته می‌شود؟

ایسنا نوشت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد: صدور بلیت برای بازدیدکنندگان موزه‌ها پس از احراز سلامت آن‌ها و استعلام تزریق دو دُز واکسن کرونا امکان‌پذیر شد.

علیرضا طالبی، مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی این وزارتخانه گفت: براساس بند یک مصوبات هشتادوششمین جلسه ستاد ملی کرونا در راستای اجرای طرح مدیریت هوشمند بیماری‌های همه‌گیر کووید-۱۹، سامانه امید در اختیار وزارتخانه قرار گرفت و سامانه یکپارچه بلیت الکترونیکی ابنیه فرهنگی‌تاریخی به سامانه هوشمند بیماری‌های فراگیر (امید) متصل شد.

او افزود: در تمام اماکن فرهنگی‌تاریخی پس از دریافت کد ملی یکی از اعضای خانواده و در صورت قرنطینه نبودن این شخص و دریافت حداقل دو دُز واکسن برای تمام اعضای خانواده، بلیت صادر می‌شود.

طالبی با تاکید بر تهیه بلیت به صورت الکترونیکی در بازدیدهای نوروزی موزه‌ها، اظهار کرد: از دو طریق سایت http://bilit.tafrihati.com و اپلیکشین «تاپ» امکان خرید بلیت الکترونیکی وجود دارد که در شرایط کنونی بهتر است بلیت از این دو طریق و به صورت الکترونیکی تهیه شود.

مدیرکل فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی درباره اتصال تاسیسات گردشگری به سامانه امید، گفت: هتل‌ها و اماکن اقامتی نیز به سامانه http://myst.mcth.ir (جانا)، متصل شده‌اند که صحت سلامت پرسنل و گردشگران از طریق ورود کد ملی مشخص و در صورت سلامت تایید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

واکنش موزه هنرهای معاصر به یک رویداد جنجالی

اعتراض نماینده مجلس به وضعیت نابسامان کاخ‌های صفوی در اصفهان

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1612274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =