چرا شهردار تهران و هیات همراه، در اوج بی پولی مملکت به سفر خارجی رفتند؟

آفتاب یزد نوشت:زاکانی شهردار تهران به منظور شرکت در ششمین نشست مجمع عمومی شهرداران آسیایی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان سفر کرده است. سفری بی‌خبر از اعضای شورای شهر که حاشیه ساز شده و واکنش‌های انتقادی اعضای شورای شهر تهران را در بر داشته است.

البته مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در خصوص سفر زاکانی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان، دلایل عجیبی را آورده و گفته است: «در این باره نامه‌ای نوشته بودند که اجازه بگیرند ما دیشب این نامه را پیدا کردیم، اما سیستم خراب شده بود و این نامه نیامده بود و دیروز نامه را دستی آوردند و دیگر فایده نداشت. نامه دیر رسیده، اما به صورت شفاهی این موضوع را مطرح کردند. دوستان از این سفر اطلاع داشتند، اما این اطلاع رسمی نبوده. هر شهرداری در هر جای کشور بخواهد به هر جایی سفر بکند باید طبق قانون با اطلاع و موافقت شورا این سفر صورت بگیرد».

 
 گزارش سفر خارجی شهردار به شورا ارائه شود
با این حال عضو شورای شهر تهران بر لزوم ارائه گزارش درباره سفر خارجی شهردار تهران به شورا تاکید کرد. حبیب کاشانی در جلسه شورای شهر به موضوع سفرهای خارجی در شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: «هفته گذشته هنگام سفر به نجف دیدم که چند تن از همکاران به نمایشگاه اکسپو دبی می‌رفتند. فارغ از اینکه این کار با پول شخصی و یا غیرشخصی بوده، باید کمیته مربوط به سفرهای خارجی در شهرداری در مورد اعزام‌ها و سفرهای خارجی گزارشی ارائه دهد و به سوالات مطرح شده پاسخ داده شود.» که مهدی چمران در پاسخ به تذکر کاشانی در خصوص سفرهای خارجی در مدیریت شهری گفت: «در مورد سفر آقای زاکانی تماسی که با بنده داشتند خواهش کردم گزارش سفر را کتبی به شورا ارائه دهند یا در صحن شورا حضور یابند و توضیح دهند که قطعا گزارش کتبی مستندتر است و این گزارش را به همه اعضای شورا خواهیم داد.» رئیس شورای شهر تهران گفت: «بنابر توضیحاتی که شهردار تهران دادند سفر خوب و موثری بوده است. سفر شهردار تهران به کشور مسلمان همچون تاجیکستان که فارسی زبان هم هستند و علایق شدیدی به کشور ما دارند می‌تواند موثر و مفید باشد.»

 
 پشت پرده سفر زاکانی روشن شود
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در تذکری به شهردار تهران گفت: «حضور آقای دکتر زاکانی در شهر دوشنبه حتما ضروری و مهم بوده است اما اینکه چند نفر با آقای زاکانی رفتند و چه ضرورتی داشته که این افراد با ایشان به تاجیکستان بروند، همچنین بازدیدهایی که داشتند چقدر ضرورت داشته برای شورا شفاف نیست.»
مهدی اقراریان گفت: «در این ایام گزارش‌هایی را از سفرهای شخصی مدیران شهرداری داشتم برای مثال مدیری سفر شخصی به دبی داشته است که هیچ اشکالی ندارد. با روسای یکی از سازمان‌ها تماس گرفتم و گفتم گزارشی دال بر سفر جناب عالی به دبی است که گفتند با پول شخصی خودم رفتم. به ایشان گفتم در فرودگاه چند نفر دیگر از همکاران شما هم بودند و از این موضوع خبر دارید، گفتند بررسی می‌کنم و موضوع را اطلاع می‌دهم.»
اقراریان با اشاره به شرایط معیشتی و اقتصادی حاکم بر کشور گفت: «در این شرایط اقتصادی و معیشتی که مردم با آن مواجه هستند حساسیت ویژه‌ای در مورد سفرهای خارجی وجود دارد. حضور آقای دکتر زاکانی در شهر دوشنبه حتما ضروری و مهم بوده است اما اینکه چند نفر با آقای زاکانی رفتند و چه ضرورتی داشته که این افراد با ایشان به تاجیکستان بروند و همچنین بازدیدهایی که داشتند چقدر ضرورت داشته برای شورا شفاف نیست.» او درخواست کرد تا در اسرع وقت شهردار تهران گزارشی را از سفر دوشنبه به شورای شهر ارائه کند. وی گفت: «با اصل کار نکته‌ای نداریم اما اینکه چند نفر همراه ایشان بودند و علت سفر آن‌ها چه بوده باید شفاف شود.»
۲۱۳۰۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1612357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    46 2
    این مجمع هم اختراع اوون بابای ۹۰ به ۱۰ بوده فردا باید یه مجمع والی های استانی اسیایی را هم بزنه
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    خدا پدر اینها رابیامرزد که در نشستخای بین المللی شرکت کردند غرب زدگان زمان خاتمی که در نشست دافوس ضد انقلاب وضد دین آلمان با بود جه مملکت شرکت می کردند ان وقت لال بودید یا زبان نداشتید برو لاریجانی عزی ت را بیدارش کن که فرزندانش در امریکا با پول مردم می رقصد
  • یک بسیجی IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    سفره ای پهن شده هر کسی دارد سهمی از این سفره با برکت برای خود قایل است .حالا مردم هر چی که می خواهند بگویند . اصلا به مردم چه ربطی دارد . توی کار ما سرک میکشند
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    150 7
    دقیقا به همون دلیل که با نداشتن شرایط حداقلی تصدی سمت شهرداری تهران شهردار شد و هیچ کس هم نتونست مانع بشه
  • مهدی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    127 2
    نامه دیر رسید !! حداقل ده روز نیاز به گرفتن ویزای تاجیکستان هست . اگر زمانی که اقدام به اخذ ویزا کزده بود . با کرم و حلزون هم نامه می فرستار . می رسید !!!!
  • ناشناس IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    چرا در دولت روحانی هر چه بریز وبپاش می کردند هیچ کس چیزی نمی گفت .چرا ،چون اینهایی که اعتراض می کنند مثل خودشان بودند .پول می خوردند الان دستشان از بیت المال کوتاه است هی اعتراض می کنند .
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    99 3
    برای اینکه فلاکت و بی پولی سهم ما مردمه که بهمون میگن قوچعلی
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    72 7
    دروغگو دشمن خداست چمران کمتر دروغ بگو
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    75 2
    بی پولی مال عوامه.
  • مردم IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    92 3
    چمران همانطور که در زمان شهرداری احمدی نژاد اجازه نداد به اسناد 234 میلیاردی که در شهرداری حیف و میل شده بود رسیدگی شود برای زاکانی هم همین نقش ماله کش را بازی میکند . ای کاش یک ذره از صداقت و انسانیت شهید چمران در وجود چنین برادری بود
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    17 93
    بابا جان این بنده خدا سوییس که نرفته تازه خانواده‌اش هم نبرده جانباز هم هست آدم درستکاری می باشد این جماعت باعث سر بلندی اسلام هستند .
  • حسین IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    50 1
    حتما رفته پولی دستی قرض کند برای شهرداری.والا قصد گردش نبوده
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    43 1
    هوایی تازه تنفس کنند
  • همشهری IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    97 2
    خوب مگه قرار بود نرن؟؟، مگه اینها جز گشت و گذار و پول به جیب زدن و رانت خواری برای کار دیگه پست می گیرن ؟؟؟
  • یه ایرانی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    91 3
    اصلا چه معنی میده تو کار ایشون دخالت میکنید؟لابد کار واجب داشته.خرید شب عید ،یا شاید دیدن رقص و شنیدن اواز.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    52 1
    آخه مفته و شاید هم با حقوق کارمندی خودشان تشریف بردند
  • علی IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    32 0
    ای بابا سمیه نرو اینا چیزی نیست برن به امید خدا خوش هم بگذره لامصب ها درست کار کنید
  • سید رحیم موسوی IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    59 1
    خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن راحت بود
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    77 1
    شکم سیر خبر از گشنه ندارد. خدا دوروغ گویان و ظالمان را نابود کند.الهی آمین
  • فرنیا IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 34
    چقدر در مورد دکتر زاکانی قضاوت ناحق میکنید اون دنیا باید جوابگو باشید آقایی ارزشمند رزمنده جانباز پزشک وای برشما
  • امیر IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    27 0
    جناب چمران آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت ضد قانون ضدقانونی کند باید گریخت
  • ع‌ IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    اگر‌در‌دوره‌قبلی‌بود‌پدرشون‌در‌میاوردید‌ولی‌الان‌چه‌ربطی‌به‌ما‌مردم‌داره‌آقایان هر‌کاری‌دوست‌دارند انجام‌میدهند
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    سلام اقای زاکانی اگر خدای نکرده روزی تهران زلزله بیاد شماها چه راه کاری دارید وچه پیش بینی کرده اید چون ساختمانهای بلند وعرض خیابانهاوکوچه های باریک فاجعه میشه
  • حد IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 2
    آقای زاکانی مدیری توانمند و پاک دست هست
  • مهدی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 0
    حق کارگر رو می خورن میرن کشورهای خارج امیدوارم خدا جوابتون رو بده