روزنامه کیهان نوشت:

رسانه ملی با پخش مستند «ماموریت در بن بست» که به حال و روز بازیگران و بازیگردانان غائله 18 تیر می پرداخت، از زوایای پنهان ضد انقلاب خارج نشین در پایه گذاری این پروژه رونمایی کرد.

گزیده ای از کدها و مطالب مرور شده در این مستند، در ادامه می آید.

*بنابر مستندات موجود، افراد بلند پایه ای در کاخ سفید پشت این التهاب چند روزه ، چند خیابان تهران بودند یکی از این افراد «ریچارد پرل » است که فردی یهودی الاصل آمریکایی و سناتوری کهنه کار است.پرل 18-17 سال عضو کمیته دفاعی آمریکا و معاون وزیر دفاع ریگان بوده است و به قدری خود را مدیون رئیس جمهور یانکی ها می دانست که نام سگش را نیز ریگان نامیده است.وی از چهره های ضد ایرانی محض است که در دوره ریاست جمهوری ریگان در جنگ ایران و عراق با سنگ تمام گذاشتن برای صدام حسین ، سلاح های شرکت سولنام اسرائیل را در اختیار دیکتاتور عراق قرار داد.

*ریچارد پرل این بازیگردان خارجی غائله 18 تیر از روزها پیش از آشوب خیابانی 18 تیر با بازیگران داخلی آن در ارتباط بوده است.پیاده نظام هایی مانند منوچهر محمدی که اصلاً دانشجو نبودند و باید در بین دانشجویان نفوذ پیدا می کردند. منوچهر محمدی در سخنرانی در جمع ضد انقلاب در خرداد سال 1378 با وجودی که هیچ مدرکی دال به دانشجو بودن وی در هیچ دانشگاهی وجود نداشت بارها به دروغ به دانشجو بودن خود تاکید کرده ...

*از جمله افراد تاثیرگذار در غائله 18 تیر محسن سازگارا بود که باید در مطبوعات وظایف غرب را انجام می داد و همچنین احمد باطبی که با حمایت آمریکا از ایران فرار کرد و به اردوگاه اشرف رفت تا از کاخ سفید سردرآورد. باطبی خود اذعان داشته است پیراهن خون آلودی که در عکس معروف وی مشهود است در خانه به رنگ آغشته کرده تا نماد دورغین برای آشوب بسازد و این عکس طبق یک برنامه ریزی از پیش هماهنگ شده توسط یک عکاس گرفته شد تا در ابعاد وسیع در روزنامه های زنجیره ای منتشر شود.

*از دیگر مهره های 18 تیر اکبر گنجی است که خود را تئوریسین این غائله می داند هرچند این آقای تئوریسین ، بعدها همقطار فاصله ها در فتنه شد ، آنچنان که تصاویر او در کنار گوگوش لس آنجلسی بارها در رسانه های خبری انعکاس یافت.همچنین فاطمه حقیقت جو هم از بازیگرانی بود که در مجلس آن روزها ، نقش حلقه رابط را بین اجزای اصلی غائله بازی کرد.از دیگر بازیگران 18 تیر علی اکبر موسوی خوئینی است که با تلاش و پافشاری یکی ا ز سران فتنه 88 توانست از ایران بگریزد.علی افشاری و امیرعباس فخرآور هم جزو کسانی بودند که فرامین کاخ سفید را در اطراف خیابانهای کوی دانشگاه در تیرماه 78 پیاده کرده اند.

*فخرآور قبل از فراردر یکی از کافی شاپ های تهران در حالیکه اقدام به عضوگیری میان ضد انقلاب می کرد به نقش حمایتی رسانه های غربی اعتراف کرده است. وی در آن کافی شاپ گفته است: «الان به مرحله سازماندهی رسیده ایم و شبکه های رادیویی و تلویزیونی درست در اختیار ما هستند حتی از ما برنامه های مستقل خواسته اند.»به غیر از این برنامه دادن و دستورالعمل گرفتن قبل از غائله ، کاخ سفید در روز آشوب هم مستقیماً با پیاده نظامش که در کف خیابان بود در تماس بوده است.

*پس از گریز فخرآور از ایران آمریکایی ها تصمیم می گیرند تا از وی به نحوی دیگر استفاده کنند بنابراین ریچارد پرل شخصاً مامور این پرونده می شود و مسئولیت این امر را در دست می گیرد.و در 29 آوریل 2006 در خیابان مقدین دبی با فخرآور ملاقات می کند.خود پرل در این باره می گوید: «به دبی آمدیم که مرد جوانی به نام امیرعباس فخرآور که از ایران فرار کرده است را ملاقات کنیم»پرل آمده بود تا فخرآور را برای ماموریت جدید آمریکایی اش توجیه کند تا وی خارج از مرزهای ایران سرباز آمریکایی علیه کشور خود شود.

*آمریکایی ها طی یک نمایش تبلیغاتی فخرآور را به سنای آمریکا بردند و وی در یک نطق از پیش تعیین شده گفت: «اما قبل از هر چیز بیشتر به موبایل ، دوربین ، کامپیوتر ، دستگاه چاپ ، سایت و مهمتر از همه رادیو و تلویزیون قدرتمند احتیاج داریم.» این گفته ها به راحتی بیانگر اهمیت ارتباط گیری در نگاه ضدانقلاب در فتنه انگیزی علیه کشور می باشد و این رادیوتلویزیون های مورد تقاضای فخرآور به خوبی در اختیار ضد انقلاب قرار گرفتند تا اوج فعالیتشان را در جریان فتنه 88 در تحریک اغتشاشگران شاهد باشیم.

*شخصیت ضد ایرانی دیگری که در 18 تیر تاثیرگذار بود مایکل لدین یهودی و نئومحافظه کار آمریکایی و جزء فعال «امریکن انترپرایز» است که به عنوان یک عنصر ضد ایرانی شناخته می شود پای همه مطالبی که لدین می نویسد یک جمله معروف دارد « لطفاً زودتر به ایران حمله کنید» وی در راستای همان سناریو چتر حمایتش را روی سر فخرآور گسترانید تا عده ای در داخل باز فریب آمریکا را بخورند.لدین در مراسمی که از فخرآور تجلیل می شود وی را به عنوان شخصی که سختیهای زیادی متحمل شده تا به اینجا برسد معرفی می کند.از دیگر وظایف فخرآور جذب نیرو در شهرهای مختلف بود که از تلویزیونی به تلویزیون دیگر می رفت تا حرفهای آمریکایی ها از حلقوم وی بیرون بیاید و بتواند عده ای را دور خود جمع کند.

*از دیگر همکاران فخرآور در وقایع 18 تیر می توان فاطمه حقیقت جو ، محسن مخملباف و همچنین افشاری و باطبی را نام برد که پای ثابت تلویزیون سازمان سیا یعنی VOA بودند. فاطمه حقیقت جو خود به صراحت هدف سلطنت طلب ها ، منافقین و همه مخالفان نظام را مشترک دانسته است و محسن مخملباف هم بازیگری است که از دیدارش با واسطه سارکوزی سخن گفته است.

*آرش که همچنان با برادر خود در ارتباط است در تشریح احوال این روزهای امیرعباس ، علیرغم تمام خوش خدمتی هایش به آمریکا می گوید: در شش ماه اول خروج امیرعباس از ایران امکانات خوبی در اختیار وی قرار دادند اما بعد از مدتی با ظهور افراد جدید به صحنه و بالا آمدن اسمهای دیگر ، امیرعباس برای آنها تکراری شد ، هرچند برادرم همچنان هم در خدمت آمریکایی هاست.آرش که نمی خواست سرنوشتی مانند برادرش داشته باشد و از طرفی هم میان تور اطلاعاتی ایران در خارج از کشور قرار گرفته بود جلوی دوربین خودی از باتلاق ضد انقلاب خارج نشین می گوید: «من در دوماهی که در فرانسه بودم همه پوچی گفته های ضد انقلاب را فهمیدم و با خود گفتم اگر همه آدمهای مبارز خارج نشین چنین طرز فکری دارند که یکی پیامبر می شود و دین راه می اندازد و دیگری دولت موقت درست می کند نباید مانند این ابله ها بیاندیشم. من در 19 سالگی متوجه اشتباه خود شدم اما درا ین جا افرادی هستند که در 65 سالگی هم هنوز نفهمیده اند اشتباه می کنند ، هنوز در سر خیال حکومت دارند و به خیال خود دست به مبارزه می زنند در حالیکه هیچ کس آنها را نمی شناسد.» آرش اکنون به تهران آمده است اگر چه شاید آنها که گفته اند مدحی در ازمیر و مالزی است این واقعیت را نیز انکار کنند اما مهم اینجاست که این مستندات و آبروریزی ها برای ضدانقلاب ، از غائله 18 تیر اینگونه افشا شده است و حال باید منتظر بود و دید دستگاه امنیتی کشورمان کی و کجا مستنداتی از فتنه 88 آشکار خواهد کرد ، مستنداتی که مطمئناً مردم ایران بی صبرانه منتظر آن هستند.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =