۳ نفر
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۰
نامزد خاشقچی تصمیم ترکیه را به چالش می‌کشد

فارس نوشت: «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی اعلام کرد که قصد دارد تصمیم ترکیه برای انتقال پرونده قتل نامزدش به عربستان سعودی را به چالش بکشد.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز (پنجشنبه)، رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که آنکارا دادگاه خاشقچی را به تعلیق درآورده است و در پی حکم وزارت دادگستری، این پرونده را به عربستان سعودی منتقل کرده است که چنگیز در واکنش به این اقدام ترکیه تأکید کرد: «ما مطابق با نظام حقوقی خود این تصمیم را به چالش خواهیم کشید».

پس از اظهارات رئیس‌جمهور ترکیه درباره بهبود روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس،‌ رسانه‌ها، امروز (پنجشنبه)، خبر دادند که یک دادگاه ترکیه‌ای حکم توقف محاکمه غیابی عاملان قتل «جمال خاشقچی» ستون‌نویس روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» و همچنین واگذاری آن به دادگاه‌های عربستان را صادر کرده است.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص نوشت که دستگاه قضایی ترکیه واگذاری پرونده قتل خاشقچی به عربستان سعودی را تأیید کرده است. همزمان رسانه‌های ترکیه‌ای نیز گزارش دادند که وزارت دادگستری این کشور موافقت خود را با ارجاع پرونده به عربستان اعلام کرده است.

جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی در اکتبر سال ۲۰۱۸ در کنسولگری ریاض در استانبول به طرز فجیعی قتل رسید. مقام‌های آنکارا در واکنش به این قتل، دادگاهی غیابی برای محاکمه عاملان ترتیب دادند و این موضوع به همراه برخی دیگر از مسائل، روابط ترکیه و عربستان سعودی را به شدت تیره کرد. دولت آمریکا در گزارشی که درباره این قتل منتشر کرد، اعلام کرد این قتل با دستور مستقیم محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی انجام شد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که کشورش در شرایط نابسامان اقتصادی به سر می‌برد، اخیرا تلاش‌هایی را برای همگرایی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس آغاز کرده و همچنین ابراز تمایل کرده که روابط ترکیه با عربستان سعودی تقویت شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1619476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    10 1
    مطمئنا خون پایمال نمیشود وگریبام گیر به شدت هرکه میخواهد باشد چه ولیعهد وچه شخص دیگری
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    15 11
    نفت گرون شده دلار نفتی هم کارسازه . امپراطوری عثمانی رهبر مسلمانان و رهبر ترک زبانان ، یک شعار خنده داره .همه چیز را فدای پول کردن
  • علی IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    16 7
    اردوغان هم آمریکایی و هم در خدمت اسرائیل و حالا همدست برادرش محمدبن سلمان شده البته توی بحث خرید نفت داعش و همکاری با آن جنایتکاران کارنامه شیطانی داشته و دارد