انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد شهرکرد و سپاه حضرت قمربنی هاشم

تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال، آیین امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در تالار یاس مجتمع لاله شهرکرد برگزار شد.

سردار علی محمد اکبری فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است، تحقق بحث تولید دانش بنیان اشتغال آفرین را یکی از ضرورت های مهم امروز و نیاز کشور دانست.

سردار اکبری افزود: جوانان عزیز که در حال خدمت مقدس سربازی هستند، نیازمند فراگرفتن یک مهارت برای بعد از خدمت می باشند که این تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام بسته شد تا جوانان عزیز سرباز بتوانند از ظرفیت های خوب دانشگاه برای مهارت آموزی استفاده کنند و بعد از دوران خدمت ایجاد شغل نمایند.

وی با اشاره به برگزاری نشست های هیئت اندیشه ورز در سپاه استان، تلاش بسیج علمی پژوهشی سپاه و خانه نخبگان را همراه سازی دانش و اشتغال دانست و گفت: در نشست های هیئت اندیشه ورز ضمن مسئله یابی، آسیب ها شناسایی می شود تا بتوانیم در مجموعه بسیج برای کمک به دولت محترم آنچه نیاز است و جزء ضرورت های استان می باشد به مجموعه مجریان استان انتقال دهیم.

دکتر ابراهیم رحیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد با بیان اینکه سازمان ها و ارگانها همراه دانشگاه نیستند، با تشکر از فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: سپاه همراه ما بوده و به دانشگاه کمک کرده است.

دکتر رحیمی افزود: خانه نخبگان بسیج استان و با همراهی دانشگاه و سپاه کارهای خیلی خوبی انجام شده و اگر هم افزایی و همراهی بیشتر باشد با ارگانهای دیگر، کارهای بزرگ تری می تواند انجام شود. و خیلی از معضلات حل گردد

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد ۴۰درصد ظرفیت و توانمندی آموزش عالی استان را دارد، حمایت از نخبگان را مورد تأکید قرار داد و برگزاری ایده شو با همکاری سپاه را در راستای گام دوم و حمایت از نخبگان و فرهیختگان دانست که ایده ها و طرح های پژوهشی خود را به دانشگاه می دهند و بعد از داوری و انتخاب ایده های برتر، برای سرمایه گذاری و تولید به آنها کمک می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این مراسم با اشاره به روایتهایی درباره اهمیت شبهای قدرو بخشی از اعمال این لیالی پرفضیلت به ایراد سخن پرداخت.

گفتنی است، این تفاهم نامه برای اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان نیروهای مسلح در قالب ۵ماده و ۲تبصره برای برگزاری آموزش های قبل، حین و بعد از خدمت منعقد شد.

شایان ذکر است؛ اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه آموزش های مهارتی، آماده سازی و توسعه مهارت جوانان قبل از خدمت، در حین تحصیل و ارائه آموزش های مهارتی مناسب و اثربخش، کمک به ایجاد اشتغال و تسهیل ورود جوانان به بازار کار، استفاده بهینه از اوقات فراغت کارکنان و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با فراهم کردن فرصت های شغلی از اهداف تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد و سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1623655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =