ایسنا نوشت:

معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران از بکارگیری ده هزار نیرو در تعطیلات آخر هفته در چهار محور جاده، دریا، جنگل و شهر خبرداد.

سرهنگ عطاء‌الله غلام‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه فرآیند امنیت در جامعه به سطوح مختلفی تقسیم می‌شود خاطرنشان کرد: امنیت فردی، امنیت اجتماعی، امنیت ملی، امنیت فرهنگی، قضایی و اقتصادی از مهمترین بخش‌های امنیت در جامعه است.

وی ادامه داد: امنیت واژه پیچیده‌ای است که به لحاظ کاربردی از وسعت زیادی برخوردار است که از درونی‌ترین افکار و احساسات بشری تا مهم‌ترین مسایل بین دولت‌ها را در بر می‌گیرد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان مازندران با بیان اینکه متناسب با پیچیده‌تر شدن روابط اجتماعی عوامل پنهان و غیرفیزیکی امنیت در ابعاد مختلف اهمیت بیشتری پیدا می کند به ایسنا گفت: امنیت اجتماعی که مهمترین پیش‌شرط تشکیل دهنده امنیت ملی است در سال‌های اخیر در سطوح ملی و بین‌المللی بسیار مورد توجه قرار گرفته است و به هر میزان که امنیت اجتماعی در جامعه نهادینه شود به همان میزان نیز امنیت ملی پایدارتر و کم هزینه‌تر محقق خواهد شد.

غلام‌نژاد با تاکید بر ضرورت تحقق امنیت اجتماعی در سایه حضور و مشارکت تمامی اقشار جامعه و تعامل مثبت آنان با پلیس اظهارکرد: حضور فیزیکی مضاعف و کنترل‌های نامحسوس و پیشگیری از وقوع جرایم به‌ویژه سرقت و جلوگیری از مزاحمت‌ها و هنجارشکنی، نمایش اقتدار پلیس، جلب و جذب اعتمادعمومی به منظور مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در فرآیند امنیت پایدار از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی استان مازندران در ایام تعطیلات تابستانی سالجاری است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تابستان امسال پلیس با حضور در تمامی مکان‌های پرجمعیت و پرتردد و با به‌کارگیری صد درصد سازمان دوم و تقویت گشت‌های سواره، موتوری، پیاده، دریابانی و آگاهی و همچنین با شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و ارائه پوشش امنیتی کامل در این گونه اماکن در تلاش است فضای امن ومطلوبی را برای شهروندان و مسافران در تابستان فراهم کند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان مازندران در تلاش است با بکارگیری ده هزار نیرو در ایام تعطیلات آخرهفته و میلاد حضرت قائم درچهار محور جاده، جنگل، شهر و دریا با استفاده از یک بالگرد و بسیج تمامی امکانات و تجهیزات خود شرایط سفر خوشی را برای مسافران مهیا کند.

غلام‌نژاد با بیان اینکه انتظار پلیس از تمامی شهروندان استان و مسافرانی که مازندران را برای گذراندن تعطیلات آخرهفته و نیمه شعبان انتخاب می کنند، صیانت از اموال شخصی و منازل خود مطابق اصول و مقررات انتظامی است از هموطنان خواست هنگام تردد با وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان نیز به مقررات راهنمایی و رانندگی اهتمام جدی داشته باشند تا شاهد وقوع حوادثی ناگوار نباشیم.

4747

کد خبر 162645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =