۰ نفر
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
«شورای حمایت» منحل نشده است اما فعال هم نیست

روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی می‌گوید «شورای حمایت» تعطیل یا منحل نشده است و وقفه ایجادشده در تشکیل جلسات آن، مربوط به طی فرآیند انتخاب و معرفی اعضای جدید و تدوین و بازنگری در شرایط و مفاد شیوه‌نامه حمایت از آثار نمایشی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس اعلام روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرو طرح نظرات تعدادی از اهالی محترم و دغدغه‌مند رسانه درباره نحوه فعالیت‌های آتی «شورای حمایت»، ضمن قدردانی ویژه از حضور موثر و ارزشمند و دلسوزانه این فرهیختگان ارجمند که همواره نسبت به انعکاس و بازتاب رویدادهای حوزه تئاتر نقش موثر و راهبردی دارند، توضیحات ذیل را نسبت به فعالیت‌های آینده شورای حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی جهت استحضار ارائه می‌دهد.

۱- شورای حمایت تعطیل یا منحل نشده است. بنابراین وقفه ایجادشده در تشکیل جلسات شورا، مربوط به طی فرآیند انتخاب و معرفی اعضای جدید شورا و تدوین و بازنگری در شرایط و مفاد شیوه‌نامه حمایت براساس ضوابط مشخص و شفاف و حذف هرگونه اعمال نظر و سلیقه شخصی است.

۲- جلسات «شورای حمایت» به زودی و با تعییین و اختصاص میزان بودجه حمایت برای سال ۱۴۰۱، پس از برگزاری جلسات هم‌اندیشی، تایید شیوه‌نامه جدید و تدوین نهایی آن تشکیل خواهد شد.

۳- از ابتدای سال ۱۴۰۱ (هشت فروردین) نیز با پرداخت اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون تومان به ۶۴ گروه نمایشی در قالب طرح حمایت سال ۱۴۰۰، بخشی از حمایت‌ها صورت گرفته و فرآیند پرداخت بخش دیگری از تعهدات در حال انجام است.

۴- گزارش کامل حمایت از آثار نمایشی و شفافیت مالی سال ۱۴۰۰ اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز پس از دریافت کامل اعتبارات سال۱۴۰۰ و تسویه نهایی به صورت کامل در اختیار اصحاب محترم رسانه قرار خواهد گرفت.

اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از تکمیل و بررسی تمامی مواردی که به آن اشاره شد، وظیفه خود می‌داند تا نسبت به انعکاس رسانه‌ای آن‌چه مورد دغدغه اهالی محترم و شریف تئاتر و اصحاب ارجمند رسانه است اقدامات لازم را انجام دهد.

۲۵۹۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1629379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =