بررسی پلتفرم‌های مشاوره دندانپزشکی آنلاین در ایران

همزمان با ظهور پلتفرم‌هایی که پاسخگوی نیاز اولیه کاربران یعنی مشاوره دندانپزشکی و نوبت‌دهی هستند، پلتفرم‌هایی ایجاد شدند که سعی دارند از پیش تا پس از درمان را تحت پوشش قرار دهند.

همزمان با گسترش فضای آنلاین و افزایش دسترسی به بستر اینترنت، بسیاری از خدمات حوزه سلامت از جمله مشاوره، ویزیت و تشخیص اولیه به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. با توجه به افزایش تمایل مردم به استفاده از سرویس‌های آنلاین حوزه سلامت، خدمات دندان پزشکی قابل ارائه به صورت آنلاین هم در دامنه توجه کاربران قرار گرفتند. اگرچه رفع این نیاز در میان کاربران ایرانی قدمت چندانی ندارد؛ اما در این مقاله به بررسی نحوه ارائه این خدمات توسط پلتفرم‌های مختلف خواهیم پرداخت.

امروزه خدمت مشاوره دندانپزشکی هم از طریق تعدادی کلینیک پیشرو در ارائه خدمت آنلاین در دسترس عموم قرار دارد و هم از طریق پلتفرم‌هایی مثل دکتر ساینا، اسنپ دکتر، پذیرش ۲۴ و شبکه دندانپزشکی میخک که با هدف مشاوره آنلاین و ارتقای سلامت کاربران در حوزه‌ پزشکی یا به صورت تخصصی در حوزه دندانپزشکی ایجاد شده‌اند.

مشاوره دندانپزشکی آنلاین علاوه بر اینکه سوالات بیماران را به سرعت پاسخ می‌دهد، وقت و هزینه‌ی ناشی از ترددهای غیرضروری را نیز کاهش می‌دهد و از طرفی در تمام مراحل درمان همراه بیمار خواهد بود. مشاوره آنلاین دندانپزشکی با ارتباط مستقیم با دندانپزشک، سبب ایجاد حس اعتماد و آرامش خیال در مراجعین می‌شود. از منظری دیگر، مشاوره آنلاین دندانپزشکی استرس‌های بیمار را به حداقل می‌رساند تا بتواند با تصمیم‌گیری صحیح و به‌موقع به سلامت خود کمک کند.

معرفی پلتفرم‌های مشاوره آنلاین دندانپزشکی

۱- اسنپ دکتر

بررسی پلتفرم‌های مشاوره دندانپزشکی آنلاین در ایران

اسنپ دکتر پلتفرمی آنلاین برای دریافت مشاوره پزشکی است که به کمک آن می‌توانید به بیش از صدها پزشک و متخصص در زمینه‌های مختلف دسترسی داشته باشید. همه پزشکان این پلتفرم دارای پروفایل هستند و شماره نظام پزشکی را برای اطمینان می‌توانید از صفحه هر پزشک ببینید. حوزه دندانپزشکی یکی از حوزه‌های فعال در پلتفرم اسنپ دکتر است.

با اسنپ‌دکتر می‌توانید ۲۴ ساعته و از همه جای دنیا از دندانپزشکان مشاوره دندانپزشکی و پزشکی بگیرید. تهیه آنلاین نسخه‌ی دارو، خدمت دیگر اسنپ‎ دکتر است که به شما این امکان را می ‎دهد که بدون مراجعه به داروخانه، داروهای خود را تهیه کنید. اسنپ دکتر مسئولیتی در قبال درمانی که دندانپزشک به واسطه مراجعه حضوری بیمار به مطب انجام می‌دهد، ندارد.

۲- دکتر ساینا

دکتر ساینا در واقع یک پلتفرم سلامت است برای قبل از مراجعه به پزشک، برای مراجعه به پزشک و البته برای بعد از مراجعه به پزشک. در دکتر ساینا بیش از ۲ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص؛ در زمینه‌های متفاوت پزشکی مشغول فعالیت هستند و با قابلیت تماس فوری که دکتر ساینا در اختیار کاربران قرار داده بیماران در کمترین زمان ممکن می‌توانند به نتیجه ویزیت و مشاوره خود دسترسی پیدا کنند. از مزایای مشاوره دندانپزشکی و پزشکی آنلاین با دکتر ساینا می‌توان به نکات مهمی چون کاهش هزینه‌ها؛ جلوگیری از رفت و آمد غیر ضروری و دسترسی راحت و سریع‌تر به پزشکان و صد البته پشتیبانی ۲۴ ساعته اشاره کرد. دکتر ساینا همانند اسنپ دکتر مسئولیتی در قبال درمانی که دندانپزشک و پزشک به واسطه مراجعه حضوری بیمار به مطب انجام می‌دهد، ندارد.

۳- پذیرش ۲۴:

پذیرش۲۴ استارتاپی فعال در حوزه جستجو و دریافت نوبت پزشکان و مقایسه کیفیت و هزینه‌های خدمات درمانی، با چشم‌انداز بهبود کیفیت خدمات سلامت و زیبایی و صرفه جویی در زمان کاربران است. مجموعه پذیرش ۲۴ بیشتر به عنوان سامانه نوبت‌دهی آنلاین شناخته شده است. اگرچه این پلتفرم هم مشابه اسنپ دکتر و دکتر ساینا اقدام به ارائه خدمات مشاوره دندانپزشکی و پزشکی به صورت آنلاین کرده است.

سه پلتفرم یاد شده در تمامی حوزه‌های پزشکی فعال هستند و دندانپزشکی یکی از حوزه‌هایی است که تحت پوشش قرار می‌دهند. اما پلتفرم چهارم به صورت تخصصی کار خود را در حوزه دندانپزشکی آغاز کرده است و برخلاف پلتفرم‌های قبلی همراهی با بیمار را تا پس از درمان و مراجعه بعدی ادامه می‌دهد.

۴- شبکه تخصصی میخک

میخک اولین پلتفرم مشاوره آنلاین دندانپزشکی است که به صورت تخصصی به ارائه خدمات مشاوره دندانپزشکی پرداخته است. اگرچه پلتفرم مشاوره دندانپزشکی میخک از عمر کوتاه‌تری در مقایسه با اسنپ دکتر، دکتر ساینا و پذیرش ۲۴برخوردار است اما برخلاف سه پلتفرم دیگر، نحوه ارائه خدمت در شبکه دندانپزشکی میخک از مشاوره تا پس از درمان ادامه دارد.

در حقیقت شبکه دندانپزشکی میخک برای پوشش دادن نیاز کاربران با تمرکز بر سلامت دهان و دندان ایجاد شده است. در این پلتفرم کاربران امکان استفاده از خدمات مشاوره دندانپزشکی را به صورت کاملا رایگان دارند. تفاوت قابل توجه میخک با اسنپ دکتر و دکتر ساینا در ادامه دادن همراهی با بیماران تا پس از درمان است. تعهد میخک نه تنها شامل نحوه ارائه مشاوره دندانپزشکی به بیماران است بلکه میخک متعهد به ارائه خدمات دندانپزشکی با کیفیت و کسب رضایت بیماران از عملکرد دندانپزشک نیز هست.

همراهی میخک با بیماران تا نوبت‌دهی، ارائه ویزیت رایگان، ارائه طرح درمان با جزئیات هزینه و نحوه درمان، امکان پرداخت اقساطی و همچنین یادآوری ادامه درمان در گام‌های بعدی است. مشاوره دندانپزشکی میخک از طریق لینک https://mikhakdental.com/online-consultation/ امکان پذیر است.

مقایسه پلتفرم‌های مشاوره دندانپزشکی آنلاین

بررسی پلتفرم‌های مشاوره دندانپزشکی آنلاین در ایران

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =