هیات راه‌آهن قزاقستان از بندر شهید رجایی بازدید کرد

رییس شرکت ملی بندر دریایی تجاری آکتائو کشور قزاقستان از بخش‌های مختلف کانتینری، ترانزیت، تجهیزات و طرح‌های توسعه بندر شهید رجایی بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین، هیاتی چهار نفره روز گذشته ۲۶ اردیبهشت ماه متشکل از "آ.تور کپنبایف" رییس شرکت ملی بندر دریایی تجاری آکتائو وارد منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی شده و از نزدیک ظرفیت‌ها، امکانات و پیشرفت‌های این بندر مهم تجاری ایران را مورد رصد قرار دادند.

در این بازدید که «علی‌رضا محمدی کرجی ران»،، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و «منصور خرمشکوه»، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان این هیات چهارنفره قزاقستانی را همراهی کردند، امکانات بندر شهید رجایی برای ترانزیت گندم قزاقستان مورد بررسی قرار گرفت.

گفت و گو در راستای توسعه های همکاری مشترک سرمایه‌گذاری و تدوین راهبردی حمل‌ و نقل و ترانزیت کالا بخش دیگری از برنامه‌های دوساعته بازدید هیات راه‌آهن قزاقستان در بندر شهید رجایی به عنوان دروازه طلایی اقتصاد ایران بود.

بازدید از بنادر چابهار، آمیرآباد، نکا و انزلی با هدف جذب محموله‌های اضافی به این بنادر بخش دیگری از سفر این برنامه های این هیات به ایران است.

گفتنی است، بندر آکتائو در غرب کشور قزاقستان و در مرکزیت استان مانگستاو و در سواحل شرقی دریای خزر به عنوان مهم‌ترین بندر قزاقستان مناسب‌ترین وضعیت را برای حمل‌ونقل محموله‌های گوناگون کالاهای خشک، نفت‌خام و محصولات پتروشیمی را داراست.

بندر آکتائو متصل به ریل‌های راه‌آهن سراسری از کنار کشتی می‌باشد که از مزیت‌های این بندر به‌شمار می‌رود.

کشور قزاقستان به عنوان یکی از کشورهای آسیای میانه با کشورهای چین، روسیه، قرقیزستان، ازبکستان و ترکمنستان همسایه است که از طریق دریای خزر به کشورهای روسیه، آذربایجان و ایران متصل می‌باشد که این مزیت، قزاقستان را به مثابه پلی در میان آسیا و اروپا (اورسیا) قرار داده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1631972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =