۰ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
هشدار؛ فقط در موارد ضروری از منزل خارج شوید

فارس نوشت: فوق تخصص ریه گفت: توصیه اکید این است افراد به جز موارد ضروری از منزل بیرون نروند و حتما از ماسک استفاده کنند.

سیاوش کورانی‌فر، تأکید کرد: خانواده‌ها نباید از این فرصت تعطیلی آلودگی هوا برای گردش بیرون از منزل استفاده کنند، چراکه فعالیت بیرون از منزل برای افراد به ویژه کودکان بسیار خطرناک است.

وی به خانواده‌ها توصیه کرد: توصیه اکید این است افراد به جز موارد ضروری از منزل بیرون نروند و حتما از ماسک استفاده کنند، چون وقتی فردی فعالیتش را بیشتر می‌کند ابتدا تعداد تنفسش بیشتر می‌شود و بعد حجم تنفس بالاتر می‌رود، به همین دلیل وقتی آلودگی هوا وجود دارد در زمان فعالیت و راه رفتن هم هوای بیشتری از لحاط حجمی وارد ریه می‌شود و به همان اندازه هر چه ناخالصی هوا هم بیشتر باشد و هوا ناسالم‌تر باشد آسیب به ریه نیز افزایش پیدا می‌کند.

این فوق تخصص ریه ادامه داد: به همین دلیل به ویژه برای بچه‌ها که کنترل فعالیت‌شان را ندارند، زمانی که فعالیت می‌کنند، با توجه به همین مکانیسم هوای آلوده بیشتری وارد ریه شده و آسیب برای بچه‌ها بیشتر است، لذا ابتدا باید منشأ آلودگی کنترل شود که ممکن است بخشی از آن در دست ما نباشد اما تا آنجا که می‌شود باید وسائل نقلیه شخصی را بیرون نیاوریم و از منزل خارج نشویم تا آلودگی کمتر وارد ریه شود، چراکه ریزگردهایی که زیر پنج میکرون هستند وارد ریه شده و آنها که زیر یک میکرون هستند وارد خون می‌شوند.

وی یادآور شد: لذا اینکه توصیه به خوردن بیشتر شیر می‌شود برای آن آلودگی‌هایی است که وارد خون می‌شود، پس در زمان آلودگی هوا باید کمتر فعالیت کنیم، ماسک بزنیم و در حد ممکن از خوراکی‌های حاوی آنتی‌اکسیدان مثل سبزیجات و میوه‌ها و غذاهای سبک‌تر استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید:

ماسک‌های کاغذی برای مقابله با هوای آلوده بی‌اثرند

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1632404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =