۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲

شیرزاد عبداللهی

  در این نوشته جملاتی از سخنرانی ها و مصاحبه های وزیر آموزش و پرورش در هفته گذشته را برگزیده ام. این جملات به اندازه کافی شیرین و پر حلاوتند و  نیاز به پاشیدن شکر ندارند، اما کمی حنظل در پرانتز به این نقل قول ها افزوده ام تا به خیال خودم هم مونولوگ های وزیر را تبدیل به دیالوگ کنم و هم نگذارم که خاطر شما بیش از حد منبسط شود! 

 - حمیدرضا حاجی‌بابایی گفت : .... به دنبال آن هستم که در آینده 60 هزار مشاور، 60 هزار معلم ورزش، 60 هزار مربی پرورشی و 20 هزار مربی بهداشت داشته باشیم و دلیل تأکید بر عدد 60 هزار این است که 60 هزار مدرسه را برای کشور بیشتر لازم نمی‌دانم (اصلا نپرسید که عدد 60 هزار را از کجا آورده اند. به کسی ارتباط ندارد. مگر ما می پرسیم که خبرنگارها چقدر حقوق می گیرند. یک آقا معلم در توضیح کاهش تعداد مدارس از 120 هزار به 60 هزار گفت:  30 درصد کودکان 6 تا 18 سال که همین جوری به مدرسه نمی روند. از 70 درصد باقیمانده هم اگر نصفشان ترک تحصیل کنند، 60 هزار مدرسه برای باقیمانده کافیه!  بعد از ماجرا باید در انتظار اعتراض مربیان بهداشت بود، جچون تعداد انها یک سوم مدارس پیش بینی شده است!)

- تعجب نکنید برخی بخش‌ها را در آموزش و پرورش 100 درصد دگرگون می‌کنم و هیچ ترسی هم ندارم که کسی چه می‌گوید.

- با تعطیلی دبستان‌ها در روزهای پنجشنبه، دانش‌آموز دبستان پنجشنبه‌ها را به مرور درس‌ها اختصاص می‌دهد اما در جمعه‌ها هیچ‌کس حق ندارد به او بگوید که دست به قلم ببرد. (دورکاری روزهای پنجشنبه به صورت آزمایشی در دبستانها اجرا می شود. در صورت موفقیت آمیز بودن طرح که امکانش صد در صد است در تمامی مدارس کشور به صورت یک روز در میان اجرا می شود. اسم این طرح را هم می گذاریم طرح المرورات الدروس فی المنزل! این طرح حاصل کار کارشناسی به مدت 10 سال و یک ماه و 5 روز 500 کارشناس متعهد است و کارشناسان عزیز ما طرح دورکاری در 125 کشور پیشرفته جهان را با دقت مطالعه کرده اند و دورکاری 80 درصد بازده آموزش و پرورش را بالا می برد و مال ما از همه بهتر است و البته اولین بار 5 سال پیش در مجلس این ایده به ذهن ما آمد و ابتکار آن متعلق به خودم است. بر اساس یک نظرسنجی از طریق شبکه ورزش 9/99 درصد دبیران دبیرستان و راهنمایی با اجرای طرح دورکاری دانش آموزان موافقند. یک دبیر گفت: از وزیر محبوب تشکر می نمایم. با اجرای طرح دورکاری ما هم فرصت می کنیم به کارهایمان برسیم. خانم فاطمه قربان گفت: به مادران شاغل هم که تعداد آنها 2 درصد است اطمینان می دهیم که درهای مدارس هفت روز هفته برای فعالیت های هنری و فوق برنامه باز است و آنها با خیال راحت سر کار بروند زیرا این طرح باعث تحکیم خانواده می شود و مهرورزی را افزایش می دهد)

- دانش‌آموزی که نخبه است و معدل 20 دارد به کلاس‌های بیشتر احتیاج ندارد بلکه چنین دانش‌آموزی به کارهای جانبی مثل مشاوره و پرورشی احتیاج دارد که تا سیم‌هایش عایق‌کاری شده و اتصال نکند (مربیان پرورشی بعد از عایق کاری دانش آموزان نخبه، برای جلوگیری از اتصال بعدی بر اثر نوسانات سیستم، فیوز 25 آمپر در مدار نصب نمایند. مشاور و پرورشی هم سیم کشی  دانش آموزانی که سیم هایشان اتصالی کرده را به طور کامل تعویض نمایند. عایق کاری و نصب فیوز اجباری است) .... برای انتقال دانش‌آموزان از نوبت عصر به نوبت صبح کمبود ساختمان نداریم اما گویا تاکنون وقت و حال نداشته‌ایم که وضعیت فضاهای آموزشی را بررسی کنیم. (شکر خدا بعد از 20 ماه وزیر محترم سر حال آمده، اما به نظر می رسد وزیر به دلیل شدت پرکاری هنوز هم وقت ندارند! یک خانم معلم پرسید: اگه کمبود ساختمون ندارین پس چرا مدارس راهنمایی را می برید نوبت بعد از ظهر!؟ مدیریت عالی اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش و رئیس کل روابط عمومی وزارت با ارسال یک نمابر از همدان اظهارات این معلم را محکوم کرد و گفت: اصلا به کسی چه مربوط که ما کمبود ساختمان داریم یا نداریم. مگر وزارتخانه های دیگر جار می زنند که چند تا ساختمان دارند؟)... چرا 5 هزار و 200 معلم ورزش که در جاهای دیگر مشغول به کار هستند به کار خود برنمی‌گردند. (این خبر جان می دهد برای اینکه آقای علی عباسپور تهرانی وزیر را برای طرح سوال احضار کند! چرا معلمان ورزش بر نمی گردند؟ یک مدیر مدرسه گفت: ما از شما می پرسیم شما از کی می پرسی؟ یک دانش آموز: کی باید از کی بپرسه؟ یک معلم ورزش: خوش به حال این 5 هزار و 200 نفر که معلوم نیست کجا هستند اما سربرج حقوقشون را از آموزش و پرورش می گیرند. قهرمان ورزش بومی هفت سنگ: جواب این سوال را باید کیومرث هاشمی قائم مقام محترم وزیر بدهد)... بهترین معاون پرورشی از نظر من کسی است که دو روز را در هفته به داخل مدارس رفته و در جمع معلمان و دانش‌آموزان بنشیند و گفت‌وگو کند. (یک معاون که اصرار داشت نامش فاش شود اما نام او را فاش نمی کنیم گفت: معاونین از رئیس یاد می گیرند. بهترین وزیر هم کسی است که یک روز در هفته به داخل مدارس رفته و در جمع معلمان و دانش‌آموزان بنشیند و گفت‌وگو کند. یک معلم در حالی که از سرما می لرزید از روی قله داد زد: وزیر تا حالا چند بار با معلمان توی دفتر نان و پنیر و چای خورده و گپ زده؟)

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =