با ایجاد باشگاه های بزرگ در استان از ورزش حمایت می‌کنیم

استاندار یزد با انتقاد از عدم پیگیری ایجاد منابع پایدار برای ورزش استان در سنوات گذشته گفت: موضوعات این حوزه از طریق ایجاد باشگاه های بزرگ یا حمایت از ورزش به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد؛ مهران فاطمی در شورای تربیت بدنی و ورزش استان با بیان اینکه نگاه استان به ورزش نگاهی واقعی و نه تشریفاتی است، گفت: حوزه ورزش به جهات مختلف برای استان یزد موضوعیت دارد و به دنبال توسعه فعالیت های ورزش از سطح منازل تا پله های قهرمانی در سطح جهانی هستیم.

وی لازمه تحقق هدفگذاری مذکور را برنامه ریزی، تامین منابع، ایجاد هماهنگی بین بخش های مربوطه و در نهایت نظارت بر روند اجرای امور دانست و اظهارداشت: برنامه ریزی های لازم جهت ارتقاء زیرساخت های لازم انجام و پس از تحقق برنامه های تعریف شده، خروجی فعالیت ها را از تک تک افراد اعم از بخش اداری، بخش مردمی و فعالین و هیات های ورزشی مطالبه خواهیم کرد.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کم لطفی های انجام شده به حوزه ورزش استان در طول سنوات گذشته، گفت: منابع در استان کم نیست منتها در سنوات گذشته پیگیری زیادی در این راستا نشده و سازوکارهای حمایت از ورزش و مباحث حوزه فرهنگی و اجتماعی شکل نگرفته است.

استاندار یزد ادامه داد: در استان های مجاور، از دیرباز سازوکار های حمایت از ورزش شکل گرفته، تثبیت شده و منابع و مصارف آن مشخص شده است و موضوعات این حوزه از طریق ایجاد باشگاه های بزرگ یا حمایت از ورزش و فرهنگ به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال می شود.

وی خاطرنشان کرد: در استانی که این همه منابع دارد ارتقاء سطح سلامت، ورزش و توجه به این حوزه به یک سطح مطلوب و قابل قبول، حق مردم است و باید در این راستا برنامه ریزی شود.

استاندار یزد ادامه داد: یکی از مسیرهای مورد پیگیری در این حوزه، انعقاد تفاهم نامه ای مشترک فی ما بین شهرداری ها و ادارات تربیت بدنی به تفکیک هر شهرستان است که تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در قالب فرایندهای قانونی موجود در این زمینه اعتباراتی را تامین کنیم.

وی همچنین از تامین اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی معادن و صنایع معدنی استان برای حمایت از صندوق توسعه ورزش استان خبرداد و بر تشکیل کارگروهی به ریاست استاندار، دبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نماینده اداره کل ورزش جهت تعیین محل های هزینه کرد اعتبارات در این حوزه تاکید کرد.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش به اهتمام ویژه استان به تامین منابع پایدار برای حوزه ورزش استان از طریق مشارکت مجموعه های صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: موضوعات این حوزه در قالب جلساتی با بخش های مربوطه برگزار و سازوکارهای مشارکت آن ها تبیین خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1634373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =