نویسنده از «جی استریت» به عنوان نویسنده جدید سناریوی آمریکا در خاورمیانه نام می‌برد و از مخالفت استریت با دولت نتانیاهو پرده بر می‌دارد و اینکه چرا واشنگتن ماجرای مذاکرات را تا به این حد طولانی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، آنتونی کوپولانی، استاد تاریخ معاصر و نویسنده کتاب های تاریخ سیاسی در آخرین کتاب خود با عنوان «سیاست آمریکایی» که در سال 2011 منتشر شده نگاهی عمیق به ارتباط آمریکا با خاورمیانه داشته و این رابطه را با تمام مختصاتش شرح داده است.

کوپولانی با بررسی تاریخچه ارتباط آمریکا با خاورمیانه، بخش اعظم کتاب را به رابطه آمریکا و اسراییل اختصاص داده است و درباره خاورمیانه می‌‌نویسدک این منطقه به عنوان مرکزی محسوب می شود تا آمریکا ارتباط خود را با منطقه حفظ کند گرچه این ارتباط و حضور به بهانه برقراری صلح توجیه شده است اما نتایجی غیر از آن را همواره به همراه داشته است.

«جنگ فرهنگ ها» اسرائیل و قمار در آمریکا، عنوان فصلی است که در آن نویسنده به استراتژی ها و تاریخچه رابطه آمریکا و اسراییل پرداخته و اختلاف ها و نقاط برجسته صمیمیت های این دو را توضیح می‌دهد. وی در این فصل اشاره می کند: رابطه آمریکا و اسراییل اکنون به جنگ فرهنگی تبدیل شده است که این رابطه را با سرنوشتی چالشی و نامعلوم روبرو کرده است.

نویسنده در این کتاب که به دو زبان فرانسوی و انگلیسی منتشر شده است همچنین به رابطه اوباما با دنیای عرب می پردازد و در فصلی با عنوان «روحیه قاهره» افکار عمومی دنیای عرب را نسبت به دولت اوباما آشکار می کند. سخنرانی اوباما در 4 ژوئن 2009 در قاهره موضوع اصلی این فصل است؛ رویگردانی سخنرانی اوباما از موضوع مذهب به اختلافات و مشکلات سیاسی منطقه و خشم آمریکایی ها و نویسندگان عرب در برابر سخنرانی متناقض اوباما در این فصل توضیح داده می شود.

در جای دیگری نویسنده از جی استریت به عنوان نویسنده جدید سناریوی آمریکا در خاورمیانه نام می‌برد و از مخالفت استریت با دولت نتانیاهو پرده بر می‌دارد و اینکه چرا واشنگتن ماجرای مذاکرات را تا به این حد طولانی کرده است.

اوباما و شکست 2010 نیز در این کتاب به توضیح شکست اوباما در آمریکا می پردازد و اینکه چرا آمریکایی ها در نیمه راه ریاست جمهوری اوباما روی از دموکرات ها می گردانند و به حزب کهنه کار جمهوری خواه پناه می برند. در این فصل به انتخابات 2012 آمریکا و همه آنچه که آمریکایی ها با آن به پای صندوق های رای می روند نیز اشاره شده است.

انتصاب النا کاگان به عنوان قاضی بلند پایه در دادگاه عالی آمریکا از سوی اوباما در سال 2010، تبعات آن و اهداف اوباما از این اقدام موضوع دیگری است که در کتاب «سیاست آمریکایی» از آن پرده برداشته می شود. نویسنده در این کتاب با آوردن مصداق هایی از کتاب های سیاسی تاریخ آمریکا و ذکر نام آنها به خواننده کمک می کند تا سیاست آمریکایی را به استناد نویسنده های چپ و راست به قضاوت بنشیند. آنتونی کوپولانی نویسنده معاصر صاحب آثار برجسته ای چون «قوس بحران به روایت اوباما و مشاورانش» 2009، «دوران بوش و نبرد اسراییل و فلسطین» 2010، «کالیفرنیا از بروان تا ریگان، یا عذاب لیبرالیسم» 1996 است.

لکچرز/19 ژوئیه/ ترجمه غزاله صابری

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =