دکتر محمود گلزاری، استاد روانشناسی دانشگاه در مطلب تازه خود این پرسش را مطرح کرده است که: " آیا جداسازی زنان و مردان در محیطهای آموزشی و شغلی از نظر روانشناسی درست است؟ "

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین می نویسد: " نخست این نکته را یادآور شویم که روانشناسی شاخهای از دانشهای بشری است که به بررسی انگیزهها و پیامدهای رفتار انسانی میپردازد. این که بخواهیم برای هر نگرشی که از طرف عده نسبتاً زیادی ابراز میشود، انگیزه واحدی پیدا کنیم، خود کاری است غیرعلمی. چرا نگوئیم این نگرش بیانگر یک باور دینی است؟ و میدانید که خود پایبندی به دین، انگیزشی است مهم و فطری. امکان دارد یک عقیده با وجود برخورداری از خاستگاههای طبیعی و مثبت، وقتی به اجرا دربیاید با مشکلاتی روبرو شود که ناشی از توجه نکردن به همه ابعاد قضیه یا مسائل و ملاحظات اجتماعی باشد، اما این نمیرساند که آن عقیده از انگیزهای منفی ناشی میشود."

دکترگلزاری در آغاز نظرات طرفداران تفکیک جنسی را یادآور می شود و سپس با طرح نظر مخالفان نوشته است: " امیدواریم در فرصتی مناسب و با دعوت از صاحبان اندیشه و باورمندان به ارزشهای دینی و فرهنگی جامعه، بتوانیم در سپیدهدانائی به تحلیل نقادانه دیدگاههای موافقان و مخالفان این طرح بپردازیم."

متن کامل نظرات مخالف و موافق مطرح شده در این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 163711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هستی +ارش IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    2 0
    به نظر من تفکیک اشتباه است باید اموزش نوع برخوردداده شود
  • بدون نام IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    2 0
    راستي بجاي تفكيك بهتر نيست كه فكري براي جامعه واين ارازل اوباشي كه دارد مثل قارچ از زمين سر در مياورد و زن و مرد ويا اصلا با جنسيت كار ندارد فكري كرد مشگل با تفكيك نه تنها حل نخواهد شد كه مطمعنا تاثير معكوس خواهد داشت.بهتر نيست با بر داشتن يك سري از مشگلات و فرهنگ سازي اين كار را به سرانجام برسانيم با پاك كردن صورت مسئله كه مشگل حل نمي شود و فاجعه بيشتر.دانشگاه جزئ بسيار كوجكي از جامعه است با جامعه چه خواهيد كردآيا آنجا هم قابل تفكيك است؟
  • mohammad IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    5 5
    به نظر منم اگه تفکیک جنسیتی بشه هر دو طرف راحترن وهم کارا زود پیش میره
  • بدون نام IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۳
    2 4
    بعد از تفكيك جنسيتي در دانشگاه نوبت تفكيك رفت و امد در خيابانها خواهد بود
  • زبان IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۴
    2 1
    بالا خره باید یه چیزی پیدا کنیم که در موردش حرف بزنیم دیگه.میگم پلاک حودروها رو اگه عوض کنیم بد نیستا.بیا در موردش حرف بزنیم و کارشناسی کینم.