گم شدن ۹۸۱ تن قیر در استان چهارمحال وبختیاری

فارس نوشت: رئیس سازمان دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری از وقوع تخلف ۸۰ میلیارد ریالی در موضوع توزیع قیرهای رایگان در استان و دستگیری پیمانکار حمل و توزیع قیر به دلیل جعل اسناد دولتی خبر داد.

کاظم ابهجی گفت: یکی از موارد تخلفی که توسط کارشناسان دیوان محاسبات کشف و گزارش آن برای دستگاه قضایی ارسال شد موضوع توزیع قیرهای رایگان در سطح استان بود.

جعل اسناد دولتی توسط پیمانکار

رئیس سازمان دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری ادامه داد: پیمانکار غیربومی حمل و توزیع قیر با سندسازی‌های صوری، جعل اسناد دولتی و جعل مهر، قیر را از شرکت‌های پالایشی به اسم دستگاه‌های دولتی دریافت کرده و در جای دیگر به مصرف رسانده بود.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های دقیق کارشناسان دیوان محاسبات، گم شدن مقادیر قابل توجهی قیر و وقوع تخلف محرز و پیمانکار متخلف با ارائه مستندات به دستگاه قضایی معرفی و بازداشت شد.

گم شدن ۹۸۱ تن قیر در چهارمحال و بختیاری

ابهجی خاطرنشان کرد: مقدار تخلف صورت گرفته ۹۸۱ تن قیر به مبلغ تقریبی ۸۰ میلیارد ریال، مربوط به حواله‌های سال‌های ۹۷ و ۹۸ است که خوشبختانه پس از کشف تخلف مقادیری از قیرها برگشت داده شد و کماکان پرونده باز و در حال پیگیری است.

وی تصریح کرد: از اصلی‌ترین دلایل وقوع این تخلف، عدم رعایت کامل دستورالعمل واگذاری قیر و نحوه کسر بهای آن از محل تبصره قانون بودجه سالانه مصوب راه و شهرسازی بوده است و نبود کنترل‌های مطلوب از نحوه اجرا سبب وقوع چنین تخلفی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1638502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =