شرکت یونیلیور ایران رتبه ممتاز را کسب کرد

در چهارمین همایش مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی کشور؛ رتبه ممتاز رعایت اصول مسئولیت اجتماعی و پایداری کسب‌وکارها، برای نخستین بار طی سه دوره اخیر این همایش به شرکت یونیلیور ایران اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ چهارمین همایش جایزه ملی فعالیت‌های اجتماعی و توسعه پایدار بنگاه‌های اقتصادی کشور، طی مراسمی در مرکز همایش‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و با حضور مدیران نهادهای دولتی و خصوصی، نمایندگان انجمن‌های علمی و صنفی کشور و نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

هدف از برگزاری این رویداد، ارج نهادن بر اصول مدیریتی مسئولانه و همراستا با اهداف توسعه پایدار است که در دو مرحله و براساس استانداردهای تعریف‌شده توسط یکی از معتبرترین مراکز ممیزی جهان، Global Reporting Initiative به ارزیابی کسب‌وکارها می‌پردازد.

در این رویداد، شرکت یونیلیور ایران با کسب امتیازات لازم در تمامی بخش‌های مورد ارزیابی، به‌عنوان تنها شرکت ایرانی طی سه دوره گذشته همایش مسئولیت اجتماعی کشور، موفق به کسب رتبه ممتاز رعایت اصول مسئولیت اجتماعی و پایداری کسب‌وکار شد.

مهدی نورانی، مدیر ارشد ارتباطات و امور برون‌سازمانی شرکت یونیلیور در جمهوری اسلامی ایران، پس از دریافت لوح از هیئت داوران همایش، فعالیت‌های اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را عامل محرکی در مسیر نوآوری، کارآفرینی، توسعه صنایع و شتاب اقتصادی ملی خواند و اظهارکرد: «به‌ خود می‌بالیم که فعالیت‌های یونیلیور در مسیر هم‌افزایی برای نهادینه‌سازی مؤلفه‌های توسعه پایدار کسب‌وکارها از طریق انتقال دانش روز و توانمندسازی زنجیره تامین‌کنندگان داخلی، پاسخ به چالش‌های اجتماعی و کاهش مخاطرات زیست‌محیطی ناشی از فرآیندهای تولید و مصرف، در کنار تلاش برای بهبود کیفیت سلامت و معیشت جوامع هم راستا با هدف بنیادین مجموعه مبنی بر «ترویج سبک زندگی پایدار»،‌ مورد تایید و تقدیر صاحب‌نظران این حوزه قرار گرفته است».

وی در ادامه با تاکید بر اصول مدیریت کسب‌وکار این شرکت بین‌المللی افزود: «ما در یونیلیور ارزش‌ها، راهبرد، مدل حکمرانی، جایگاه و ارتباط بین مؤلفه‌های پایداری، اخلاق‌مداری و صداقت کاری در رعایت حقوق زنجیره ذی‌نفعان و پاسخ‌دهی به انتظارات آنها را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهیم».

همایش ملی مسئولیت اجتماعی و پایداری بنگاه‌های اقتصادی کشور، در دو مرحله به ارزیابی کسب‌وکارها می‌پردازد. نخست، گزارش Global Reporting Initiative و یا خوداظهاری شرکت‌ها که براساس استانداردهای بین‌المللی به ارزیابی تاثیر فعالیت‌ بنگاه‌های اقتصادی بر چالش تغییرات اقلیمی و مبارزه با فساد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در نهایت به‌منظور راستی‌آزمایی اطلاعات ارائه‌شده، بنگاه‌ها براساس چهار رویکرد عمومی، حاکمیت شرکتی، اقتصادی، کارکنان و زیست‌محیطی ممیزی می‌شوند. لازم‌به‌ذکر است که گزارش خوداظهاری GRI، سالانه توسط بنگاه‌های اقتصادی و به‌منظور گزارش‌دهی فعالیت‌های مسئولیت‌های اجتماعی، در سطح جهانی استفاده می‌شود.

48

کد خبر 1639242

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =