احیای زاینده رود مهم‌ترین مطالبه اصفهان از رئیس جمهور است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: با توجه به خطر جدی فرونشست زمین، آلودگی هوا و بحرانهای محیط زیستی، احیای زاینده رود مهم ترین مطالبه مردم اصفهان از رئیس جمهور است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، مهدی طغیانی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به اصفهان طی هفته آینده اظهار کرد: به طور معمول حدود یک ماه پیش از سفر رئیس جمهور به هر استان، پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت و دارای ردیف بودجه، مورد بررسی مسئولان استانی و دولت قرار می گیرد تا در دستور کار سفر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این جلسات طی دو هفته گذشته برگزار شده است، افزود: در چنین شرایطی و کمتر از دو هفته مانده تا سفر رئیس جمهور به اصفهان، پیگیری موضوع زاینده رود را در دستور کار داریم و باید هرچه سریع تر مسئولان استانی به یک جمع بندی واحد در این ارتباط و بیان مطالبات بحق و منطقی مردم در این زمینه برسند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «زاینده رود» مطالبه همه مردم اصفهان است، بیان کرد: در این ارتباط باید دقت کنیم که مهم‌ترین مسئله ما در اصفهان مسئله احیای این رودخانه دایمی درطول تاریخ، جدا از موضوع تامین آب برای کشاورزی است و در این راستا باید در نظر بگیریم که به دلیل خشکی زاینده رود تمدن اصفهان با بحران جدی در زمینه فرونشست زمین، آسیبهای محیط زیستی و میراثی، آب و هوا و آلودگی، معیشت کشاورزان غرب و شرق روبرو است.

وی ادامه داد: باید بدانیم که اگر این امر در دستور کار هیئت دولت قرار نگیرد سفر رئیس جمهور دستاورد و فایده ای برای مردم اصفهان نخواهد داشت.

عدم اجرای قوانین، مهم ترین دلیل حل نشدن مشکلات زاینده رود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مهم ترین مشکل در ارتباط با حل نشدن مشکلات زاینده رود را عدم اجرای قانون دانست و گفت: ما با اجرای طرح بن - بروجن مخالف نیستیم بلکه با بارگذاری جدید بر حوضه زاینده رود و برداشت آب از رودخانه مخالف هستیم که مخالف قانون نیز هست و این طرح می تواند از منابع دیگر و حوضه آبریز مربوط به استان مجاور انجام شود.

طغیانی اضافه کرد: وزیر نیرو در سفر اصفهان و در جمع کشاورزان قول‌هایی داد که هیچکدام انجام نشد و این مطالبات در کمیسیون کشاورزی در قالب سوال از وزیر پیگیری می شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از بازار بزرگ اصفهان گفت: در این بازار کاروانسراهای زیبا و تاریخی وجود دارد که مشاهده مخروبه بودن آنها دردآور است.

بحرانی به نام مدیریت بحران بازار اصفهان

وی با اشاره به نا ایمن بودن این بازار گفت: اگر شرایط سراهای نا ایمن بازار ایمن سازی نشود، هر نوع احتمال فاجعه‌ای وجود دارد به نوعی که حتی آتش نشانی فرصت حضور در این مکان را نخواهد داشت و از برخی از این مکانها هیچ نشانی باقی نمی ماند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خواستار راه اندازی مدیریت متمرکز بازار اصفهان راه‌اندازی به عنوان یک گنجینه ارزشمند شد و بیان کرد: بناهای تاریخی اصفهان و شرکت‌های دانش‌بنیان نجاتگر اقتصاد اصفهان و کمک کننده به پیشرفت اقتصادی کشور است.

بلاتکلیفی پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران از سال ۸۹ تاکنون

طغیانی در ادامه با بیان اینکه پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران تنها پروژه زیرساختی استان اصفهان طی یک دهه اخیر است، گفت: این پروژه در سال ۸۹ با تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری چینی در دستور کار قرار گرفته است، اضافه کرد: سرمایه‌گذار خارجی این پروژه از سال ۸۹ که تفاهم نامه این طرح امضا شده است ۳۰ هزار کیلومتر مسیر ریلی راه‌اندازی کرده است.

وی با اشاره به اینکه موانع داخلی مختلف، تغییر دولتها و نحوه اجرای طرح از موانع تکمیل این پروژه بوده است، گفت: بنا بر اعلام سرمایه‌گذار و مجری این پروژه در صورت رفع موانع تا چهار سال آینده پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان اینکه تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز، حذف ارز دولتی، افزایش حداقل دستمزد و کسری بودجه پنج عامل منفی در اقتصاد کشور است، اضافه کرد: حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی با سختی های زیادی روبرو است اما دولت ناچار از انجام آن بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1639359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =