سودکلان سرقت در جیب ضایعات‌فروشی‌های بدون مجوز اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: برای جمع آوری فروشندگان ضایعات که قارچ گونه و بدون مجوز در حواشی شهرها رشد می کنند نهادهای مرتبط همکاری لازم را با ما ندارند که این افراد با واردار کردن معتادان به سرقت اموال مردم، سود کلانی با فروش این اموال، به جیب می زنند.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، سردار محمدرضا میرحیدری پیش از ظهر شنبه، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ارتقای سطح امنیت برای تمامی بخشهای نیروی انتظامی مطرح شده است، اظهار کرد: اصلاح رفتاری و بهبود آن در راستای نیل به هدف اصلی و مهارت افزایی در حوزه تخصصی به عنوان اولویت تعیین شده است.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه های تخصصی در این ارتباط افزود: قرارگاه جهادی صیانت در راستای کاهش اشکالات در روند ماموریت‌های همکاران و خطراتی که آنها را دنبال می‌کند ماموریت خود را در حوزه دستگاه های نظارتی دنبال می کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه آمار جرایم کارکنان کاهش یافته است، بیان کرد: در ارتباط با سامانه ۱۹۷ به عنوان پل ارتباطی مردم برای دریافت پیشنهادات و انتقادات در طول هشتاد روز اخیر میزان تماس های مردمی ۱۸ درصد رشد یافته است که ۱۱ درصد پاسخگویی راهنمایی و ارشاد بوده است.

وی ادامه داد: در کل تماسهای دریافتی در طول هشتاد روز انتقادات ۲۱ درصد و تقدیر ۴۲ درصد رشد داشته است.

کادر ۱۱۰ تخصصی می شوند

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه از جمله مشکلات استفاده از عناصر غیرتخصصی در حوزه پلیس ۱۱۰ بود، گفت: استفاده از کادر نیروی انتظامی و عناصر تخصصی با توجه به خواسته مردم در دستور کار قرار گرفت و در سال ۱۴۰۱ خواهیم توانست عملکرد مطلوب تری در این حوزه داشته باشیم‌.

وی تاکید کرد: در هشتاد روز ابتدای سال، ۹۲۳ هزار و ۳۱۸ مورد تماس داشتیم که نسبت به مدت مشابه ۶ درصد رشد داشته است که ۱۹ درصد مشاوره و راهنمایی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: مردم باید با سرخطهای تماس با ۱۱۰ آشنا شوند تا موارد غیرمرتبط زحمتی بر دوش‌ پلیس نشود.

وی با بیان اینکه میانگین روزانه ۱۲ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ انجام می شود، ، تاکید کرد: ۹۷ درصد اشغالی خطوط ۱۱۰ در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

سردار میرحیدری افزود: ۱۹ درصد تماس های پلیس ۱۱۰ مربوط به درگیری، ۱۶ درصد تصادف، سرقت ۱۱ درصد، مزاحمت هشت درصد، مواد مخدر سه درصد، سایبری و اقتصادی یک درصد و سایر موارد ۴۲ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه سرقت های مهم نسبت به سال گذشته در همین زمان ۹ درصد و کل سرقت پنج درصد کاهش داشته است، بیان کرد: در طول ۸۰ روزه یک درصد سرقت‌ها رشد داشته است و باید اصحاب رسانه در این زمینه مثل همیشه به ما کمک کنند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه با کمک اصحاب رسانه همیشه در راستای اهداف خود موفق بوده ایم، گفت: دراین راستا نقش رسانه ها درسرخط قرار دادن نهادها و آگاهی مردم بی بدیل بوده است.

وی با اشاره به اینکه با کمک اصحاب رسانه سرقت اماکن پنج درصد کاهش داشته است گرچه باید دقیق تر باشد، گفت: برای ساماندهی ضایعاتی‌هایی که قارچ گونه در حواشی شهرها رشد می کنند نهادهای مرتبط همکاری لازم را ندارند.

خرید اموال مسروقه از معتادان

وی ادامه داد: این داستان و روند بسیار نامناسبی دارد که برای مردم هم اذیت آفرین است چراکه تقاضا برای خرید اموال مسروقه مردم توسط برخی از این ضایعاتی‌های بدون مجوز انجام می شود که از یک سو با فروش این اموال سودکلان به جیب می زنند واز سوی دیگر وادار کردن معتادان به سرقت اموال مردم توسط این گروه ها انجام می شود.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه سرقت مغازه در مجموع ۱۷ درصد و سرقت از منزل به سه درصد کاهش یافته است، گفت: اغلب این سرقت‌ها توسط سارقان در حرکت و با اعمال خشونت آمیز همراه بوده است.

باند 6 نفره سرقت مسلحانه در دام پلیس اصفهان

وی با اشاره به دام پلیس افتادن یکی از این باندها که به شکل مسلحانه اقدام به سرقت انواع کالاها می کردند، اضافه کرد: در سطح استان ۲۰ روز فعالیت انجام شده است تا این باند ۶ نفره با ۱۲ مورد سرقت مسلحانه با سوابق متعدد دستگیر شدند اما یک نفر از آنها متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه این نوع سارقان باید با همکاری های قضایی زمین گیر شوند، تاکید کرد: فرمانده قضایی استان قول اشد مجازات برای این سارقان و سرقت‌های در حرکت را داده است.

وی ادامه داد: این افراد در یکی از مساکن مهر شهرهای اطراف ساکن شدند و شهروندان متاسفانه توجه به این مطلب نداشتند؛ از مردم درخواست داریم نسبت به افرادی که به شکل کوتاه مدت در مساکن مهر ساکن می شوند دقت لازم را مبذول و تردد آنها را به پلیس اعلام کنند.

وی با بیان اینکه طی ۸۰ روز گذشته ۴۶ باند سرقت شناسایی و دستگیر شدند، اضافه کرد: این باندها سرقت محموله انجام می‌دهند که بسیار خطرناک است.

میرحیدری با تاکید بر اینکه کش و روزنی پنج درصد کاهش یافته است، گفت: سرقت وسایل داخل خودرو ۶ درصد و قطعات خودرو دو درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه انهدام باندهای سرقت هفت درصد رشد داشته است، گفت: باند سرقت محموله فلزات در همین راستا دستگیر شدند که آدم ربایی نیز داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1640212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =