مروری بر حوادث ایران در بعد از ظهر یکشنبه 2 مرداد 1390

فوت 68 زائر ایرانی در مدینه از ابتدای عملیات عمره تا کنون
خبرگزاری مهر نوشت: مسئول امور توسعه بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره از فوت 68 نفر از زمان اعزام عمره گزاران ایرانی به این شهر تا کنون خبر داد.
عبادتی گفت: از دوم اسفند 89 آغاز عملیات عمره تا به امروز، متاسفانه 68 نفر بر اثر کهولت سن، بیماری، تصادف و حوادث دیگر جان خود را از دست داده اند. تعدادی هم بر اثر تصادف با وسائل نقلیه زخمی شده اند که به بیمارستان های مدینه منوره اعزام شده و پس از مداوا به جمهوری اسلامی ایران بازگشته اند.
امسال 800 هزار زائر ایرانی برای انجام مناسک عمره مفرده عازم سرزمین وحی شده اند.

 

کشف صدها کیلو هروئین از کامیونهای افغان
خبرگزاری مهر نوشت: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از 400 کیلو هروئین از کامیون های ترانزیتی افغان در مرزهای شرقی خبر داد.
سردار حمیدرضا حسین آبادی اظهار داشت: ماموران هنگ مرزی زابل طی روزهای گذشته موفق شدند از هشت دستگاه کامیون ترانزیتی افغانستان بیش از 400 کیلوگرم ماده مخدر هروئین را کشف و ضبط کنند.
این کامیون ها از مرزهای ترانزیتی در حال عبور بودند که ماموران به آنها مظنون و موفق شدند پس از بررسی شاسی ماشین این مواد را که به طور ماهرانه ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کنند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر در مورد حمل مواد مخدر توسط کامیون ها گفت: به دلیل عدم بازرسی کانتینرهای ترانزیتی بسیاری از قاچاقچیان تلاش خود را می کنند که محموله های خود را از طریق ترانزیت جابه جا کنند که در دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل از وی خواستیم در این مورد چاره اندیشی کند.

 

آدم ربایی و قتل توزیع‌کننده مواد مخدر در بناب
فارس نوشت: فرمانده انتظامی بناب گفت: عامل توزیع کننده مواد مخدر در این شهرستان توسط تعدادی از رقبای خود ربوده شده و به قتل رسید.
عیسی هاتفی اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شخصی به هویت «م- گ» ساکن بناب سابقه‌دار و فعال در امر خرید و فروش مواد مخدر اخیراً مقادیری تریاک از استان کرمان خریداری و به این شهرستان انتقال داده، پلیس مبارزه با مواد مخد استان موضوع را در دستور کار قرار داده و متهم تحت تعقیب عوامل این پلیس قرار گرفت.
در خلال رسیدگی به موضوع، برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر وجود جسد در داخل خودروی پیکان در محدوده اطراف شهر و اعزام اکیپ‌های ویژه برای بررسی موضوع مشخص شد که جسد متعلق به فرد فوق‌الذکر بوده که در اثر ضرب وجرح به قتل رسیده است.
با عنایت به اطلاعات موجود و با انجام یک رشته اقدامات وسیع تحقیقاتی پنج نفر در ارتباط با این امر شناسایی و با کسب مجوزهای قضایی لازم در شهرستان‌های مراغه و بناب دستگیر شدند.
ضمن انجام تحقیقات، افراد دستگیر شده با وجود اسناد و مدارک و اطلاعات غیرقابل انکار در نهایت لب به اعتراف گشوده و ماوقع را تشریح کردند.
آنان گفتند با چند نفر از قاچاقچیان مواد مخدر از شهر سیرجان نقشه‌ای را ترتیب می‌دهند تا مقتول را به محلی خارج از شهر بکشانند به این ترتیب که با همکاری فردی در شهرستان در ازای دریافت 50 میلیون ریال وجه نقد و سه کیلوگرم تریاک قرار معامله‌ای با مقتول گذاشته و وی را به محلی خلوت بکشاند و وی را تحویل آنان دهد.
افراد مذکور با مقتول تماس گرفته وی نیز در باغ نامبرده حاضر و پس از حضور با فروشندگان مواد مخدر مواجه و آنان نیز که سه نفر بودند وی را به داخل خانه باغ انتقال و با بستن دست و پای وی و مضروب کردن مقتول وی را به داخل خودروی پژو 405 انتقال و به مقصد سیرجان از مراغه خارج می‌کنند.
در مسیر راه ربایندگان به کسی که ترتیب معامله را داده بود، اطلاع می‌دهندکه فرد ربوده شده (مقتول) فوت کرده و بدن وی سرد شده است، به ایشان کمک کند تا جسد را به جای امنی انتقال دهند که خواسته آنان مورد قبول وی قرار نگرفته و خودشان ‌وارد عمل شده و خودروی مقتول و جسدش را رها می‌کنند.
عوامل انتظامی به محل آغاز جرم در شهرستان مراغه اعزام و پس از بازرسی دقیق محل مقدار سه کیلوگرم تریاک و همچنین ساعت و کفش‌های مقتول نیز از محل کشف و به پلیس آگاهی انتقال و توسط اولیای دم اموال مقتول مورد شناسایی قرارگرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بناب اظهار داشت: با عنایت به مراتب فوق و اعترافات صریح متهمان دستگیر شده مبنی بر وقوع آدم‌ربایی منجر به قتل در حوزه قضایی شهرستان مراغه، مراتب به عرض مرجع محترم قضایی رسید و ضمن صدور قرار متناسب متهمان دستگیر شده روانه زندان شدند.

 

قتل برادرزاده 16 ساله‌ به خاطر 150 هزار تومان
فارس نوشت: رئیس پلیس آگاهی هرمزگان از به قتل رسیدن جوانی 16 ساله به دست عموی خود بر سر نزاع حاصل از طلب 150 هزار تومان پول خبر داد.
‌اصغر قطب‌زاده ‌در جمع خبرنگاران طی نشست تشریح جزییات چند پرونده مهم سرقت، قتل و آدم‌ربایی به دو پرونده از کشقیات جدید قتل در استان اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال یک نزاع در شهرستان رودان، جوانی 16 ساله در تاریخ 17 خرداد ماه امسال توسط عموی 25 ساله خود با چاقو مجروح شد که پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
به گفته وی، قاتل فردی به نام "ح ـ س " است که انگیزه کشتن برادر‌زاده خود را طلب 150 هزار تومانی از وی و تاخیر در پرداخت آن عنوان کرده است که در نهایت منجر به درگیری و قتل شد.
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در همین رابطه اختلافات خانوادگی، عدم پا درمیانی بزرگ‌ترها، عدم نظارت والدین، حمل سلاح‌های نامتعارف سرد و‌... را از جمله عوامل شکل‌گیری این جنایت خانوادگی عنوان کرد.
رئیس پلیس آگاهی هرمزگان همچنین گفت: در تاریخ 15 تیر ماه امسال نیز فردی 18 ساله دوست 16 ساله خود را با ضربات چاقو در حاجی آباد به قتل رساند.
وی ادامه داد: قاتل پس از دستگیری انگیزه قتل را بیان روابط ناصحیح خواهر مقتول با فردی دیگر عنوان کرد که پس از آنکه نتوانست موضوع را ثابت کند در جریان درگیری با ضربات چاقو دوست خود را به قتل رساند.
‌قطب‌زاده‌ وقوع این جنایت را نیز متاثر از عواملی از جمله روابط نامشروع، ارتباطات نادرست خیابانی، حمل سلاح سرد و‌... عنوان کرد.


حمله سارقان مسلح به بانک صادرات شهنیا
فارس نوشت: ظهر امروز در حادثه‌ای بی سابقه سارقان مسلح با حمله به بانک صادرات شهنیا از توابع شهرستان دیر مقادیری وجه نقد را به سرقت بردند.
بنا به گزارش منابع محلی و کارکنان بانک ظهر امروز دو نفرمسلح که صورت‌های خود را پوشانده بودند وارد بانک صادرات روستای شهنیا بخش بردخون شدند و بخشی از موجودی بانک را به سرقت بردند.
گفته شده این افراد که مسلح به سلاح کلاشینکف بودند بدون درگیری اقدام به سرقت پول‌های موجود کردند که رقم دقیق سرقت شده مشخص نیست اما گفته شده مبالغی معادل بیش از 120میلیون ریال را به سرقت بردند و پس از سرقت با موتورسیکلت محل را ترک کردند و متواری شدند.
تحقیقات وسیعی برای شناسایی و دستگیری افراد مذکور در حال انجام است و انتظار می‌رود این موضوع به‌زودی ختم به خیر شود.
سرقت مسلحانه به بانک‌ها و دیگر مکان‌ها در شهرستان دیر و به‌ویژه بخش بردخون بی‌سابقه بوده است و این اقدام موجب تعجب مردم این منطقه شده است.
بر اساس این گزارش، سارقان در این حمله با استفاده از گرما و خلوت بودن بانک اقدام به این عمل کردند. تحقیقات برای پیگیری و شناسایی سارقان این بانک در دست انجام است. 

 

 

«سایه شیطان» به اعدام محکوم شد
فارس نوشت: جوان شیطان‌صفتی که با جعل عنوان مأمور اداره گاز، چهار زن جوان را مورد آزار و اذیت قرار داده بود به اعدام محکوم شد.
اواسط اسفندماه سال قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر، مدعی شد که مرد جوانی با ورود به خانه وی، او را مورد آزار و اذیت قرار داده و اموال او را سرقت کرده است.
این زن جوان گفت: به تنهایی داخل خانه مشغول کار بودم که زنگ خانه به صدا درآمد. وقتی در را باز کردم مردی که وسایل فنی به همراه داشت خود را مأمور اداره گاز معرفی کرد. من که او را مشکوک ندیدم، اجازه دادم به خانه بیاید که به سرعت با چاقو به من حمله کرد و بعد از اینکه به شدت مرا آزار داد، پول نقد، طلا و موبایلم را با خود برد. فقط توانستم بفهمم خودروی او پژو 206 است.
بعد از اظهارات این زن جوان، تحقیقات پلیس آگاهی برای شناسایی متهم آغاز شد که همزمان با پیگیری و تحقیقات پلیس، 3 زن دیگر با مراجعه به پلیس آگاهی، شکایت مشابهی ارائه کردند. چهارمین شاکی مدعی شد که قبل از اینکه متهم او را آزار دهد شروع به داد و فریاد کرده است و متهم فقط به سرقت اموال اکتفا کرده و متواری شده است.
تحقیقات پلیس بعد از اعلام چهارمین شکایت شکل جدیدی گرفت و با توجه به چهره‌نگاری‌های انجام شده موفق به شناسایی متهم که یک فرد سابقه‌دار بود، شدند و او را در مخفیگاه خود در شهرستان اسلامشهر دستگیر کردند.
بعد از اعتراف متهم به ارتکاب این جرایم، قرار مجرمیت وی از سوی دادسرای جنایی اسلامشهر صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد که در تاریخ 15 تیر ماه امسال مورد رسیدگی قرار گرفت.
قضات شعبه 75 دادگاه کیفری استان تهران بعد از شنیدن اظهارات شاکیان و متهم که دارای 13 فقره سابقه کیفری از جمله سرقت تجهیزات نظامی و مهمات جنگی، شرارت و عربده‌کشی است، وی را به اعدام محکوم کردند. گفتنی است متهم در سوابق خود یک فقره قتل هم دارد که موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شده است.  

 

انهدام باند تهیه و توزیع مواد مخدر در خرم آباد 
واحد مرکزی خبر نوشت: باند تهیه و توزیع مواد مخدر در خرم آباد متلاشی شد.
فرمانده انتظامی لرستان گفت: پس از یک ماه کار اطلاعاتی درباره فعالیت یک باند تهیه و توزیع مواد مخدر در خرم آباد، بامداد دیروز ماموران مبارزه با مواد مخدر لرستان در عملیات ایست و بازرسی در محور پلدختر به خرم آباد، ضمن متوقف کردن 2 دستگاه خودروی سمند و پراید از آنان 64 کیلو گرم تریاک کشف کردند. 
سردار علیزاده افزود: در این زمینه پنج نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. این افراد قصد داشتند مواد مخدر را که از استان فارس بارگیری کرده بودند، در لرستان توزیع کنند.
56282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    نتیجه آزاد کردن و بخشیدن قاتل همینه دیگه حالا برید شورای حل اختلاف را بندازین