۰ نفر
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
کانکتور مخابراتی چیست ؟

به طور کلی باید بدانید که کانکتور به معنی اتصال دهنده است و در سیستم های مخابراتی از کانکتور مخابراتی به سه صورت استفاده می نمایند.

باید به خوبی انواع کانکتور مخابراتی را بشناسید تا بدانید هر یک از آنها در چه بخشی استفاده می شوند. قیمت انواع کانکتور مخابراتی با یکدیگر فرق می کند. شما میتوانید برای خرید کانکتور به سایت برگزیده فروش انکتور مراجعه کنید یکتاالکترونیک که بزرگترین واردات کانکتور را دارد و عرضه کننده انواع کانکتور است. مدل های کانکتورهای مخابراتی یکی از مهمترین عواملی است که روی قیمت آنها نقش دارد. کانکتورهای مخابراتی را به عنوان پین مخابراتی می شناسند. هر یک از انواع باکس مخابرات باید یکی از انواع کانکتورها را استفاده کنند.

با شناخت نوع ترمینال مخابراتی و باکس مخابراتی می توانید یکی از انواع سوکت مخابراتی را به کار بگیرید. کانکتور مخابراتی xh یکی از مهمترین کانکتورهایی است که روی ترمینال نصب می شود. کانکتور مخابراتی 4 پین، کانکتور مخابراتی 2 پین، کانکتور مخابراتی 3 پین وکانکتور مخابراتی 5 پین، در کانال های مخابراتی کوتاه استفاده می شوند. اما کانکتور مخابراتی 12 پین، کانکتور مخابراتی 8 پین، کانکتور مخابراتی 10 پین و کانکتور مخابراتی 6 پین را در کانال های وسیع تر به کار می گیرند. هر یک از انواع این کانکتورها دارای ویژگی های خاصی هستند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که با بالا رفتن تعداد پین های کانکتور کارایی آن هم افزایش می یابد.

برنامه های کاربردی کانکتور مخابراتی چیست ؟

برخی از مهم ترین برنامه های کاربردی کانکتور مخابراتی که به سه بخش تقسیم می شود عبارت است از :

1. یکی از بخش‌ ها مربوط به دفتر مرکزی است که شامل ساختمان‌ های دیتاسنتر است که در این بخش ارتباطات در حجم وسیع انجام می شود و ارزیابی پردازش و همچنین مبادله مربوط به این بخش است.

2. بخش بعدی مربوط به کانکتورهای مخابراتی ایستگاه های بیرونی است که این بخش شامل واحدهای سوئیچینگ است و از این بخش توزیع تلفن و دیتا برای خطوط متفاوت مراکز تجاری و منازل انجام خواهد شد. این بخش کارکرد قوی و منحصر به فردی دارد.

3. بخش سوم مربوط به ایستگاه های سیار است که در واقع این بخش پشتیبانی تمامی مراحل انتقال دیتا را بر عهده دارد و در برج های بزرگ ویژه این بخش را مستقر کرده اند.

نوع دیگر اتصال دهنده های مخابراتی مربوط به تجهیزاتی است که مربوط به کابل مخابراتی و ایستگاه مخابراتی است.

وظیفه اصلی کانکتورهای مخابراتی

کانکتور به طور کلی به معنای اتصال دهنده است. کانکتورهای مخابراتی وسیله هایی به شمار می ‌روند که در صنعت مخابرات جهت اتصال بسیاری از کابل های دیتا از آنها استفاده خواهد شد. هر یک از انواع کانکتور مخابراتی بر اساس کاربرد شامل اقسام و انواع متفاوتی می شوند. شما باید به خوبی بدانید که هر یک از انواع کانکتورها دارای پین های متفاوتی هستند که پین های روی کانکتورها نشان‌دهنده وظیفه آنها است. به طور کلی وظیفه مهم کانکتورهای مخابراتی مشخص شده می باشد. کابل های مخابراتی از آنجایی که وظیفه انتقال دیتا را برعهده دارند دارای ویژگی‌های متمایزی هستند که آنها را از کابل ‌های برق جدا می ‌سازد. این نمونه کابل ها به وسیله اتصال دهنده هایی که به یکدیگر مرتبط هستند کارایی مناسبی از خود نشان می دهند.

قیمت، مشخصات و فروش انواع کانکتور مخابراتی

معرفی وظایف کانکتورهای مخابراتی

برخی از مهمترین وظایف کانکتور مخابراتی که باید با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

1. ایمنی کانکتور مخابراتی

ایمن بودن یکی از مهمترین و اصلی ‌ترین وظایف کانکتورهای مخابراتی است. ایمنی در زمانی که رد شدن دیتا در برخی موارد در نقش اینترنت است اهمیت زیادی دارد. انتقال پول، گفتگوی مهم، خرید اینترنتی و ارسال دیتا در این مورد اهمیت خواهد داشت. بر این اساس متصل کردن دیتا باید بدون خطر و کامل انجام شود. قطعی ایجاد شده و همچنین کاهش و افزایش دما موجب آسیب رساندن به سیستم می شود.

2. محکم بودن کانکتور

محکم بودن یکی دیگر از وظایف انواع کانکتور مخابراتی است. زمانی که اتصال برقرار می شود در اثر حرکت هایی که ناشی از دستکاری دیگر اجزا است کانکتورهای مخابراتی نباید جدا شوند و یا ناپایدار شوند. در برخی از موارد با تعمیرات دیگر بخش ها امکان دارد که کانکتورهای مخابراتی جدا شوند. این ویژگی آنها نشان دهنده بی‌ کیفیت بودنشان است.

3. قابلیت جدا شدن کانکتور مخابراتی

نیاز است که هر یک از انواع کانکتور مخابراتی قابلیت جدا شدن و اتصال مجدد را داشته باشند. کانکتور هایی که برای سیستم مخابراتی هستند برای تعمیر و تعویض باید به صورت دوره ‌ای در مورد بازرسی قرار بگیرند. هر یک از انواع کانکتورهای نظامی باید قابلیت جداشدن داشته باشند. چرا که در برخی از موارد امکان دارد آنها کارایی خود را از دست بدهند. به همین دلیل باید برای تعویض آنها اقدامات لازم انجام گردد.

4. ارزان بودن کانکتورها

ارزان بودن یکی دیگر از ویژگی ها و مشخصات سوکت مخابراتی است. با وجود کوچک بودن بسیاری از کانکتورهای مخابراتی تعداد زیادی از آنها در یکی از سیستم های مخابراتی استفاده می‌شوند و به کار گرفته خواهند شد. بنابراین باید چنین قطعه ای را با داشتن ویژگی‌ های مشخص شده با قیمت پایین خریداری کنید. قیمت هر یک از انواع کانکتورهای مخابراتی استاندارد و مشخص شده است. به طور کلی باید به خوبی بدانید که هر یک از آنها را با قیمت مناسب به فروش می رسانند.

کانکتور مخابراتی 3 پین گرد مادگی سیم دار | روبوایکیو

استانداردهای کانکتور مخابراتی

استاندارد هایی که طبقه بندی انواع کانکتورهای مخابراتی در نظر گرفته می ‌شود بر اساس استانداردهای بین‌المللی است. حروف متفاوتی را در استانداردهای بین‌المللی کانکتورهای مخابراتی می‌ توانید مشاهده کنید. انواع مختلفی از این کانکتورها در بازه فرکانسی متفاوت تولید می‌ شوند. کانکتور مناسب برای هر یک از انواع کابل مخابراتی در بازه فرکانسی و شرایط کاری انتخاب خواهد شد. اولین کارکرد مربوط به کانکتورهای مخابراتی این است که ارتباط بین زیر سیستم ها و سیستم ها را برقرار سازد.

یکی از مشخصه های مهم کانکتورهای مخابراتی اندازه و ابعاد آن ها است. دیگر مولفه هایی که با آنها اشاره کرده ایم بر اساس نوع کانکتور است. جهت اطمینان از توانایی انتقال دیتا از طریق کانکتورهای مخابراتی باید آمپدانس کانکتورها را مورد بررسی قرار دهید. کانکتورهای مخابراتی در مدل های متفاوتی تولید می شوند که هر یک از آنها در بخش های خاصی نصب می شوند.

کد خبر 1642978

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =