سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از ایجاد مرکز دیپلماسی عمومی در این وزارت خانه خبر داد.

رامین مهمانپرست با اشاره به ساختار جدید این وزارتخانه گفت:اداره کل جدیدی در کنار اداره کل دیپلماسی رسانه ای به نام مرکز دیپلماسی عمومی و در سطح معاونت وزارت امور خارجه تشکیل خواهد شد. 

وی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در رابطه با ساختارجدید وزارت امور خارجه توضیح داد: در این ساختار تعدادی از معاونت ها کاهش پیدا کرده است تا وزارت امور خارجه بتواند توانایی و تحرک بیشتری داشته باشد.

مهمانپرست با بیان اینکه به همین منظور تمرکز فعالیت های سیاسی و فرهنگی در فعالیت های منطقه ای به ویژه در مسایل اقتصادی با توجه به سال جهاد اقتصادی مورد توجه قرار می گیرد افزود: علاوه بر این ، اداره کل جدیدی در کنار اداره کل دیپلماسی رسانه ای به نام مرکز دیپلماسی عمومی و در سطح معاونت وزارت امور خارجه تشکیل خواهد شد.

استقبال مهمانپرست از پیشنهاد و انتقاد سازنده به عملکرد وزارت خارجه
مهمانپرست با بیان اینکه فکر می کنیم خیلی از این اظهارات ممکن است با نگرشی سیاسی صورت گیرد و در حوزه سیاست خارجی بارها اعلام کرده ایم که این حوزه متعلق به منافع ملی کشور است افزود: باید همه کمک کنند به اهداف بزرگ کشورمان دست یابیم .

 وی افزود: از هرگونه پیشنهاد سازنده استقبال می کنیم ولی انتقادهایی که می شود اگر جنبه سیاسی داشته باشد و بدون مستندات کافی ارائه شود ، خیلی قابلیت بررسی ندارد.

مهمانپرست همچنین به سفرهای وزیر خارجه کشورمان به کشورهای اروپایی اشاره کرد و گفت: سفرهایی که صالحی به کشورهای اروپایی داشت، بنا به دعوت همتایان وی و در محیطی بسیار خوب و صمیمی صورت گرفت و مقامات دو کشور درباره سطح روابط دو جانبه ، تحولات منطقه ای و حرکت بیداری اسلامی در منطقه رایزنی های کردند.

وی افزود: مسائلی هم که مورد توجه طرفین بود از جمله حقوق بشر و یا موضوعاتی که می توانست در دستور کاری دو کشور باشد در محیطی سازنده و موثر بحث شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ظرفیت خوبی برای همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اروپایی وجود دارد گفت: باید این رفت و آمدها و رایزنی ها ادامه یابد و سوءتفاهم ها ر فع شود.

 سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: تلاش می کنیم از ظرفیت های بالای این کشورها برای رشد و توسعه مردم کشورمان و مردم کشورهای اروپایی استفاده مثبت کنیم و اینکه برخی نظرها، تحلیل ها و یا انتقادهایی مطرح می شود مبنی بر اینکه تحرک دستگاه دیپلماسی کم است ، هیچ گاه تحلیلی مستند و قوی شامل پیشنهاد جدی برای اینکه دستور کار دستگاه دیپلماسی بخواهد وارد حوزه جدیدتری شود دریافت نکرده ایم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =