ایستگاه فضایی بین‌المللی هم‌اکنون بزرگ‌ترین سازه دست‌ساز زمین در فضا است، اما با سقوط آی.اس.اس پس از پایان دروه حیاتش به درون اقیانوس، بشر شاهد یکی از پرهزینه ترین سقوط های تاریخ خواهد بود.

محمود حاج‌زمان: آژانس فضایی روسیه اعلام کرد در حادثه‌ای که بی‌شک یکی از گران‌ترین سقوط‌های تاریخ خواهد بود، ایستگاه فضایی بین‌المللی پس از پایان دروه حیاتش در سال 2020 / 1399 به درون اقیانوس سقوط خواهد کرد.

به گزارش پاپ‌ساینس، بر اساس محاسبات انجام شده این سقوط 4.5 میلیارد دلار را برباد می‌دهد؛ مبلغی که صرف‌نظر از هزینه جاری سالیانه 2 میلیارد دلاری ایستگاه از سال 1998 / 1377 محاسبه شده است. اما به گفته قائم مقام سازمان فضایی روسیه، سقوط این ایستگاه فضایی در اقیانوس بهتر از باقی ماندن آن در فضا خواهد بود. ایستگاه فضایی بین‌المللی بیش از اندازه بزرگ است که بتوان آن را در مدار به حال خود رها کرد. برخورد ایستگاه با هر جسمی در آن بالا، منجر به ازدیاد عظیم و وحشتناک زباله‌های فضایی خواهد شد.

ایستگاه فضایی بین المللی

این همان سرنوشتی است که ایستگاه فضایی میر در سال 2001 / 1380 با آن روبه‌رو شد. روس‌ها ایستگاه فضایی خود را از مدار خارج و آن را در اقیانوس آرام غرق کردند تا مانع از بدل شدن آن به یک زباله فضایی خطرناک شوند. به عقیده برخی بهتر است که از همین لحظه، شبکه‌های تلویزیونی دنیا حق پخش این سقوط را برای خود خریداری کنند. سقوط یک زیستگاه فضایی پیچیده چند میلیارد قطعه‌ای در آب، مسلما سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد.

53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 1
    زباله فضايي كه بهتر از زباله دريايي هست و ممكنه كلي آسيب به موجوات دريايي و محيط زيست بزنه ! ما از دريا بيشتر استفاده ميكنيم تا فضا
  • بدون نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    بابا ايول .بايد بيايند اينجا ببينن كه ما هم هواپيماهاي قراضه مان را چه مكنيم آنها راراحت ميندازيم تقريبا سالي يكي اينها كه تازه ميخوان دوميش رو بندازند اقيانس اي بيچارهها.
  • كامران IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 0
    فكر ميكنم اين زباله ها باز يابي بشن از كف اقيانوس خوب آقا بندازينش دم خونه ما ما خودمون تعميرش ميكنيم دوباره ميريم باهاش فضا
  • بدون نام IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۹
    0 1
    تو فضا خلا داریم بنابراین اگه یه نیرو به ایستگاه وارد کنیم باید به حرکت در بیاد البته ممکنه تحت تاثیر گرانش سیارات و سیارکها منحرف بشه. بهترین راه اینه که یه محرک روش سوار کنیم و در یه مسیر بی خطر بفرستیم بره. البته میشه اونو به یک دنباله دار بست که برای همیشه تو فضا گم بشه ولی بهتره اون دنباله دار دوباره از کنار زمین رد نشه که باعث دردسر باشه. مطمئنا دفن اون در اقیاونس خطرات زیست محیطی زیادی داره کما اینکه واقعا معلوم نیست آلودگی زیستی نداشته باشه.