۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰

مترجمان کتاب «می 68 در فرانسه» مقالات و مصاحبه‌های 6 فیلسوف از جمله دلوز، بدیو و مندل را درباره جنبش دانشجویی و کارگری ماه می سال 68 در فرانسه گردآورده و ترجمه کرده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «می 68 در فرانسه»؛ مقالات و مصاحبه‌های 6 فیلسوف از جمله دلوز، بدیو و مندل با ترجمه سمیرا رشیدپور و محمد مهدی اردبیلی از سوی انتشارات رخدادنو و در قالب مجموعه «دفترهای فلسفی» این انتشارات با قیمت 4500 تومان در قطع جیبی منتشر شده است.

«می 68 در فرانسه» چهارمین دفتر از مجموعه دفترهای فلسفه انتشارات رخ داد نو است. دفترهای فلسفه به نوشته مهدی پارسا (دبیر مجموعه) «قصد ندارند میان اندیشیدن انتزاعی و زندگی روزمره پل بزنند» چرا که «فلسفه این شایستگی را دارد که از نخوت کتاب بیرون آید و در دفترچه‌هایی دست به دست شود و ورق بخورد، تا رسالت خود را با خطاب قرار دادن خشم‌ها و نفرت‌ها و عشق‌ها انجام دهد.»

می 68 در فرانسه

در این دفتر مترجمان به سراغ نوشت‌هها و گفت و گوهایی از اندیشمندان معاصر اروپایی رفته‌اند که حول یک محور واحد هستند؛ «جنبش می 68 فرانسه». جنبشی که مرزهای تاثیر گذاری آن از مکان شکل‌گیری و زمان رویداد فراتر رفته‌است. مترجمان مجموعه معتقدند که انتخاب‌هایشان برای تحلیل یا توصیف این رویداد نبوده و خواسته‌اند تا نگاه‌های متکثر به یک پدیده واحد را نشان دهند.

«می 68 رخ نداد/ ژیل دلوز- فلیکس گتاری»، «رمانتیسم انقلابی می 68/ میشل لووی»، «درسهای می 1968/ ارنست مندل»، «گفت و گو با آلن بدیو درباره می 68»، «مصاحبه با دنیل کوهن»، «می 68در دنیا: موجی عمومی بر فراز شاخص‌های ملی/ گوستاومسیا»، «وقایع نگاری می 68 پاریس/ نیکولادور- دریفوس» عناوین بخ‌شهای مختلف این دفتر هستند.

هموطنان تهرانی برای تهیه این کتاب‌‌ کافیست با شماره 88453188 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

291/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =