۰ نفر
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵
افول بدمینتون استان یزد در سال ۱۴۰۱

بدمینتون یزد به عنوان یکی از سه رشته برتر ورزش استان، روزهای ناامید کننده‌ای را پشت سر می گذارد و ملی پوشان یزدی که همواره جزو بازیکنان برتر کشور بوده‌اند یکی پس از دیگری از مسابقات کنار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سال ۱۴۰۱ را باید سال افول رشته ورزشی بدمینتون استان یزد دانست که در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ همواره جزو سه رشته برتر ورزش استان بوده است.

هرچند بدمینتون یزد با فوت مرحوم جمال مسعودی بنیانگذار این رشته ورزشی در یزد و سرمربی اسبق تیم ملی جوانان ایران، در دهه ۸۰ به محاق رفت اما دوباره از اوایل دهه ۹۰ به روزهای اوج خود بازگشت.

حضور دو تیم پرقدرت از استان در لیگ برتر بدمینتون، برگزاری و میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با شرکت تمامی ملی پوشان و بازیکن برتر کشور، کسب رتبه‌های برتر اکثر مسابقات آقایان و بانوان توسط ورزشکاران یزدی و دعوت به تیم ملی و کسب رتبه برتر هیات استان شاهدی بر این ادعاست.

اما متاسفانه اکنون و در سال ۱۴۰۱ در تمامی رده‌های سنی بازیکنان استان در مسابقات کشوری در دور اول حذف و دو تیم بانوان و آقایان یزدی در لیگ دسته ۲ کشور نیز در دور اول مسابقات با قبول شکست راهی خانه شدند.

روز گذشته در قرعه کشی لیگ برتر سال ۱۴۰۱ تیم دانشگاه یزد نایب قهرمان سال ۹۹ و با سابقه ترین تیم لیگ برتر بدمینتون کشور، پس از ۶ سال دیگر حضور نداشت.

سوال اینجاست، چگونه می‌شود که ملی‌پوش یزدی که تا همین اواخر جزو ۸ بازیکن برتر کشور بود، چند روز پیش در جدول ۳۲ نفره مسابقات انتخابی، در همان دور اول با باخت مقابل حریف ناشناخته حذف شده و حتی به دور بعدی نیز راه نمی‌یابد؟

باید دید مدیران و سیاستگذاران ورزشی استان یزد چه راهکاری برای احیای این رشته ورزشی محبوب یزدی ها در نظر خواهند گرفت و آیا قادر خواهند بود روزهای درخشان بدمینتون یزد را بازگردانند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1654924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =