احیای نقاشی «قهوه‌خانه» در خانه هنرمندان

نمایشگاه نقاشی «ماهی سیاه کوچولو»، «احیای هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌» و چیدمان آثار «نیم» از ۷ تا ۱۴ مرداد در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. 

به‌ گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گالری‌ پاییز، زمستان و استاد ممیز خانه‌ هنرمندان ایران از روز جمعه ۷ مرداد میزبان ۳ نمایشگاه می‌شود.

«ماهی سیاه کوچولو» و هنر کودکان کار

نمایشگاه نقاشی کودکان کار و حاشیه‌نشین با عنوان «ماهی سیاه کوچولو» به همت نیروان رضایی در گالری زمستان خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه شامل ۷۰ اثر از ۴۰ کودک پنج تا دوازده ساله است که بر اساس داستان‌های «ماهی سیاه کوچولو» صمد بهرنگی کشیده شده است.

کودکان کار و حاشیه‌نشین طی ۱۲ جلسه در کارگاه پرورش خلاقیت که تحت نظر گروه «هوای تازه امروز» و با همکاری موسسه کوشا برگزار می‌شد، آموزش دیدند و آثار نمایشگاه «ماهی سیاه کوچولو» حاصل همین کارگاه است.

همزمان با نمایشگاه «ماهی سیاه کوچولو» کتابی با همین عنوان رونمایی خواهد شد که نقاشی‌های این کودکان در آن چاپ شده است.

نقاشی «قهوه‌خانه» در گالری استاد ممیز

هم‌چنین به همت صفورا استکی، گالری استاد ممیز میزبان نمایشگاه دیگری با عنوان «احیا هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌» می‌شود.

در این نمایشگاه آثاری از مهدی طالع‌نیا که شامل انواع مختلف پرده‌های درویشی است، به نمایش درمی‌آید.

تماشای چیدمان «نیم» در پاییز

نمایشگاه چیدمان آثار سمیرا محمدقلی با عنوان «نیم» در گالری پاییز برپا می‌شود؛ این رویداد ادامه‌ای بر نمایشگاه «تمدن زخم» است که او پیش از این در آذرماه سال گذشته برگزار کرده بود.

«نیم» روزمرگی‌های زنانه را به نمایش می‌گذارد و سنت‌های اشتباه و باورهای رایج درباره زنان در همه جای جهان را به چالش می‌کشد.

نمایشگاه‌های «ماهی سیاه کوچولو»، «احیای هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌» و چیدمان آثار «نیم» از ۷ تا ۱۴ مرداد (به جز روزهای شنبه) از ساعت ۱۵ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان هستند.

همچنین افتتاحیه نمایشگاه «احیا هنر پرده‌کشی و نقاشی قهوه‌خانه‌» ساعت ۱۶ روز جمعه ۷ مرداد و افتتاحیه نمایشگاه «ماهی سیاه کوچولو» و «نیم» ساعت ۱۷ همان روز در خانه‌ هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

احیای نقاشی «قهوه‌خانه» در خانه هنرمندان

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =