کردستان مستعد تبدیل به قطب گردشگری سلامت ایران

استاندار کردستان گفت: مرزی بودن کردستان مزیتی است که این استان را مستعد ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه توریسم درمانی و گردشگری سلامت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا در دیدار با اعضای هیات‌ رییسه نظام پزشکی استان، اظهار داشت: در سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب به کردستان، بخش بهداشت و درمان استان متحول شد و با این وجود به دلیل نیازهای بسیار، هنوز جای کار بسیاری وجود دارد.

وی با اشاره به تمایل مردم اقلیم کردستان عراق برای استفاده از امکانات بخش درمان و سلامت در استان به واسطه همجواری و مجهز بودن مراکز درمانی استان نسبت به آنسوی مرز، اضافه کرد: از آنجا که که تمامی امکانات مورد نیاز حوزه سلامت در استان فراهم نیست، گردشگران سلامت به ناچار به مناطق مرکزی کشور مراجعه می‌کنند.
استاندار کردستان با تاکید بر لزوم تمرکز جدی برروی این ظرفیت و برنامه‌ریزی برای آن، افزود: باید تلاش کنیم تا کردستان به قطب گردشگری سلامت غرب کشور تبدیل شود و این مهم نیازمند حمایت دستگاههای اجرایی از ورود بخش خصوصی دارای انگیزه است.
زارعی‌کوشا از خیرین و سرمایه‌گذاران برای ورود به سرمایه‌گذاری در عرصه توسعه زیرساخت‌های سلامت در کردستان دعوت کرد.
وی گفت: در سفر اخیر رییس جمهور به استان، بحث بومی گزینی دانشگاه‌ها مطرح و این مساله اجحاف در حق فرزندان مستعد این استان عنوان شد.
زارعی‌کوشا در ادامه به مشکلات دانشگاه علوم پزشکی کردستان از جمله مطالبات معوق کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و افزود: برخی از مشکلات دانشگاه در طول زمان انباشته شده و ما دانشگاهی با بیش از نهصد میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتیم ولی در این مدت سعی شده از نظر مالی به ثبات برسیم و بخش قابل توجهی از مطالبات و معوقات پرداخت شود و امیدواریم در سه ماهه سوم امسال به تراز مثبت برسد.
افزایش هفت برابری قیمت دارو، ضعف بیمه‌ها، تاخیر در پرداخت حق‌الزحمه پزشکان، مالیات ناعادلانه، ضرورت خصوصی‌سازی و مشکلات نسخه‌نویسی الکترونیک و آماده نبودن زیرساخت‌های آن و نیز تاثیرات منفی آن در آموزش پزشکی از جمله موارد مطرح شده از سوی اعضای هیات رییسه نظام پزشکی استان در این دیدار بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1655521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =