جابجایی 1.4  میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران گفت: از ابتدای سال تاکنون جابجایی یک میلیون و 488 هزار و 237 مسافر در استان انجام که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 14 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، عیسی خادمی اظهار داشت: این میزان جابجایی مسافر در قالب حدود 263 هزار سفر انجام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 309 هزار سفربوده و شاهد کاهش 14 درصدی هستیم.

وی تصریح کرد : توجه به این نکته ضروری است که افزایش تعداد مسافرین و کاهش سفر ؛ در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال قبل بدلیل کاهش محدودیت های پروتکلهای بهداشتی و افزایش اشغال ظرفیت صندلی ناوگان عمومی بوده است .

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان افزود: از این تعداد مسافر549 هزار و 881 نفر با وسیله نقلیه اتوبوس ، 326هزار و692 نفر با مینی بوس و 611 هزار و 664 نفر نیز از طریق ناوگان سواری جابجا شده اند.

خادمی ادامه داد: قبل از صدور بلیط در پیشخوان فروش بلیط، وضعیت کرونای مسافر را از طریق ارسال کدملی به سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) استعلام می شود.

وی افزود: فعالیت غیر مجاز سایت ها و اپلیکیشن های اینترنتی درون شهری مانند اسنپ و تبسی و... در بخش حمل و نقل بین شهری موجب بروز مشکلاتی برای هموطنان شده است، توصیه می‌ شود از ناوگان حمل و نقل عمومی که دارای مزیتهای فراوانی همچون امنیت سفر ، ناوگان دارای شناسنامه و کارت هوشمند ، ایمنی سفر و رانندگان حرفه ای و... هستند برای جلوگیری از هرگونه مشکل استفاده کنند.

خادمی بر ضرورت رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در جابجایی مسافر تاکید کرد و افزود: سیاست این اداره کل، حمل ایمن مسافران است و در این راستا نظارت مضاعفی بر نحوه عملکرد شرکت ها و ناوگان عمومی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در بخش جابجایی مسافر اقدامات خوبی انجام شده است، به گونه ای که در حال حاضر بسیاری از خدمات به مسافران اعم از فروش بلیت بر بستر وب به ارائه می گردد و لزوم ارتقای خدمات با توجه به مطالبات مسافران جزو ضروریات ادامه فعالیت در این بخش است.

خادمی گفت: در سیستم حمل‌ونقل زمینی ، شرکت‌های مسافربری، رانندگان اتوبوس و خدمه سفر در قبال مسافران خود مسئولیت‌هایی دارند و موظف به رعایت قوانین و مقررات حمل ونقل هستند.

وی افزود: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود را از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر وشرکتهای مسافربری و تاخیر در مبدا و حین سفر بین شهری را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا مورد پیگیری قرار گیرد و درصورت لزوم درکمیسیون‌های مربوط به تخلف شرکت ، رانندگان یا مالک وسیله نقلیه رسیدگی شود.

در مازندران 193 شرکت حمل و نقلی در بخش مسافر دارای پروانه فعالیت بوده و فعال هستند.

48

کد خبر 1657145

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

آخرین اخبار