مهر نوشت:

نماینده لاریجانی در کمیته 8+7 درخصوص سخن منتقدان که معتقدند لاریجانی و قالیباف پایگاه و عقبه اجتماعی ندارند بنابراین نباید در کمیته 8+7 نماینده داشته باشند گفت: این حرف درستی نیست همه عقبه ها مربوط به نظام جمهوری اسلامی است آقایان لاریجانی، قالیباف و سایر احزاب هم سربازان نظام جمهوری اسلامی هستند. 

 کاظم جلالی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در حاشیه برگزاری جلسه علنی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران پارلمانی در پاسخ به این سئوال که آیا اصولگرایان در نهایت به وحدت می رسند و اینکه بحث های حذف نمایندگان قالیباف و لاریجانی از کمیته 8+7 چقدر صحت دارد گفت: اصل وحدت اصولگرایی این است که اصولگرایان بتوانند بر اساس یک سازوکار به وحدت برسند.

وی گفت: بزرگان اصولگرایی و محورهای اصلی اصولگرایی که عبارت از جامعتین هستند به سازوکار فعلی رسیده اند و به نظر می رسد همانطور که در بیانیه امروز نمایندگان آمده بهترین وضعیت این است که این سازوکار را بپذیریم و وحدت را محقق کنیم آن هم زمانی که شخصیت ارزشمندی مثل آیت الله مهدوی کنی وارد عرصه می شوند و دارای سوابق روشن، ریاست مجلس خبرگان، امین امام (ره) و مقام معظم رهبری هستند. باید شکرگزار حضور ایشان در محور اصولگرایی باشیم.

جلالی خاطر نشان کرد: آقای لاریجانی در این ماجرا سهم خواهی نکرد و به دنبال داشتن نماینده نبود بلکه آقای لاریجانی تمام تلاشش وحدت اصولگرایی با محوریت جامعتین بوده و هست.

وی گفت: اینکه برخی حملاتی علیه دکتر لاریجانی انجام داده و می دهند به نظر می رسد حرکات صحیحی نیست زیرا این دو دنبال سهم خواهی نیستند بارها تاکید کرده اند که هر سازوکاری جامعتین با محوریت آیت الله مهدوی کنی به جمع بندی برسد از نظر آنها پذیرفته شده است.

نماینده لاریجانی در کمیته 8+7 تاکید کرد: نباید فضا را به سمت سهم خواهی ها پیش برد. همه دوستانی که دلسوز جریان اصولگرایی و ولایی کشور هستند باید در کنار هم قرار گیرند. اساسا نگاه حذفی مناسب نیست و نگاه تخریبی هم جواب نمی دهد. اینکه اخیرا شخصیت های ارزشمند را تخریب کرده اند حرکت اخلاقی نیست.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که منتقدان معتقدند لاریجانی و قالیباف پایگاه و عقبه اجتماعی ندارند بنابراین نباید در کمیته 8+7 نماینده داشته باشند گفت: این حرف درستی نیست همه عقبه ها مربوط به نظام جمهوری اسلامی است آقایان لاریجانی، قالیباف و سایر احزاب هم سربازان نظام جمهوری اسلامی هستند بنابراین به جز رهبری، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هیچ کس عقبه ای ندارد.

جلالی تصریح کرد: اساسا کسانی که خودشان را سرباز نظام و انقلاب و ولایت می دانند به دنبال مطرح کردن عقبه و این بحث های حاشیه ای نیستند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا به نظر نمی رسد که عده ای از اصولگرایان به دنبال این هستند که وحدتی شکل نگیرد گفت: زمینه های وحدت اصولگرایان فراهم شده اند همه اضلاع اصولگرایی دارند به نوعی به تفاهم و اشتراک نظر می رسند.

نماینده شاهرود در مجلس تاکید کرد: جریان اصولگرایی باید درک کند دعواهای حاشیه ای مردم را خسته می کند باید با وحدت و اتحاد نشان دهند که اصولگرایان جمعیت توانمندی برای حل مشکلات مردم هستند.

جلالی مجدداتاکید کرد: سازوکار 8+7 مورد قبول لاریجانی و قالیباف است و آنها این سازوکار را پذیرفته اند و سهم خواهی نکرده اند.

وی خاطر نشان کرد اگر لاریجانی و قالیباف به 8+7 ورود نمی کردند چه بسا تفاسیر دیگری ایجاد می شد که آنها می خواهند در جریان اصولگرایایی انشقاق ایجاد کنند. متاسفانه برخی ها آنقدر بر اساس مسائل غیر اخلاقی ورود پیدا می کنند که موجب خدشه در این زمینه می شود.

نماینده شاهرود گفت: حضور لاریجانی و قالیباف در کمیته 8+7 برای نشان دادن وحدت اصولگرایی است.

 /27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 165717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =