یک واحد آلاینده در شهرک صنعتی دورود تعطیل شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان لرستان از تعطیلی کارخانه تصفیه دوم روغن واقع در شهرک صنعتی دورود به علت آلایندگی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،علی سالاروند در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اعتراض اهالی همجوار شهرک صنعتی از بوی نامطبوع این واحد صنعتی گفت: این کارخانه از مدت‌ها قبل تعطیل شده بود که مالک آن طی چند روز گذشته اقدام به راه‌اندازی مجدد آن نموده بود.

وی افزود : کارشناسان این اداره کل و شهرستان دورود در بررسی‌های‌ اولیه در دو هفته گذشته تذکرات لازم را جهت برطرف نمودن عوامل ایجاد بوی نامطبوع به این کارخانه ابلاغ کردند و قرار بوده کارفرمای این واحد، ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به رفع موجبات آلودگی اقدام نماید.

مدیر کل محیط زیست استان لرستان با بیان اینکه بوی نامطبوع در نتیجه استفاده از برخی ترکیبات هیدروکربنی در این کارخانه‌ بوده است که در اثر گرمای هوا و تبخیر و انتشار آن در محیط موجب اعتراض شدید اهالی روستای همجوار آن یعنی داریاب شده بود اظهار داشت: علی رغم اینکه مهلت ده روز ابلاغ شده به مالک کارخانه به اتمام نرسیده اما چون آلودگی بوی صنعت موجب اعتراض شدید و حضور مردم در این واحد شده بود به‌صورت فوری و با حضور همکاران محیط زیست شهرستان دورود و نیروی‌ انتظامی دورود این واحد موقتا با رضایت خود کارفرما تا رفع کامل عوامل آلودگی تعطیل گردید.

سالاروند تصریح کرد: نمونه مشابه این کارخانه در شهرک‌های صنعتی شهرستان ازنا وجود دارد که طی سال جاری و با پیگیری محیط زیست موفق به رفع مشکل بوی نامطبوع ناشی از فرایند صنعتی خود شده است.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی برابر ماده ۱۱ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست و البته با رضایت خود کارفرما تعطیل شده است و راه‌اندازی مجدد آن منوط به رعایت استانداردهای محیط زیستی و عدم استفاده از مواد غیر استاندارد و دارای بوی نامطبوع می‌باشد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان در پایان افزود: با توجه به اینکه روستای داریاب در مجاورت شهرک صنعتی بوده و توسعه و ساخت و ساز سال‌های گذشته آن هم به سمت این شهرک صنعتی بوده است لذا بیشتر در معرض آسیب است، بنابراین اطمینان داشته باشند تا رفع کامل بوی نامطبوع این واحد اجازه فعالیت و راه اندازی مجدد را نخواهیم داد و هر گونه فعالیت این واحد منوط به رعایت کلیه الزامات زیست محیطی و اطمینان از حفظ سلامت شهروندان خواهد بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =