البرز در تولید کالاهای موثر و اساسی، رتبه های نخست کشور را دارد

استاندار البرز گفت: البرز در بسیاری از تولیدات اثرگذار، رتبه نخست کشور را دارد که قطب تولید ماکارونی، ۷۰ درصد تأمین و تولید داروی ساخت داخل در کشور، رتبه اول تولید مواد غذایی و قطعات خودرو از جمله آنها است.

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «مجتبی عبداللهی» در جلسه اقتصادی استان که روز پنجشنبه با حضور معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری ماه محرم، افزود: استان البرز سرشار از ظرفیت‌های بالقوه است که برای بهره‌برداری از آنها باید برنامه محور و دقیق اقدام شود.

وی ادامه داد: البرز از سوی مقام معظم رهبری به ایران کوچک لقب گرفته از این رو با رنگین کمانی از اقوام ایرانی با انسجام و همگرایی به فرصتی در مسیر توسعه استان تبدیل شده‌اند.

عبداللهی گفت: در این استان ۱۲ شهرک صنعتی خصوصی و دولتی، ۱۷ لکه صنعتی با ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی که از این تعداد ۱۵۰ واحد، برند ملی محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بزرگترین شهرک صنعتی کشور در شهرستان اشتهارد مستقر است، افزود: این استان در بسیاری از تولیدات اثرگذار، رتبه نخست کشور را دارد که قطب تولید ماکارونی، ۷۰ درصد تأمین و تولید داروی ساخت داخل در کشور، رتبه اول تولید مواد غذایی و قطعات خودرو و... از جمله آنها است.

استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که با توجه به کیفیت تولیدات در کشور، صادرات روند مطلوبی ندارد بنابراین باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای این منظور صورت گیرد.

وی افزود: استان البرز تولیدات ارزشمندی در حوزه‌های مختلف دارد و به خصوص در بخش دانش بنیان که مد نظر مقام معظم رهبری در شعار سال بوده، می‌تواند برای کشور تاثیر محسوسی داشته باشد.

عبداللهی گفت: این استان ظرفیت‌های فراوانی دارد که در راستای سیاست‌های دولت محترم سیزدهم با اهداف و برنامه ها همگام باشد.

وی افزود: ضرورت دارد که برای توسعه صادرات بویژه گسترش همکاری‌ها با کشورهای همسایه، تسهیلات و حمایت های لازم را از تولید کنندگان داشته باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1660860

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =