۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۷:۳۰

ایسنا نوشت:

منابع فلسطینی بلندپایه از پیشنهاد اتحادیه اروپا به مسئولان فلسطینی در خصوص عدم مراجعه به سازمان ملل در ازای حمایت مالی و سیاسی این اتحادیه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منابع فلسطینی بلندپایه در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی النهار، اعلام کردند که کریستین برگر، فرستاده اتحادیه اروپا به فلسطین در دیدار خود با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وی پیشنهاد داد که اگر طرف فلسطینی به شورای امنیت مراجعه نکند، اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

بعد از این دیدار ولیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در تماس تلفنی با عباس عنوان داشت که اگر طرف فلسطینی به شورای امنیت مراجعه نکند، مجمع عمومی سازمان ملل کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسد و این کشور می‌تواند عضو ناظر این مجمع باشد. برهمین اساس کشورهای اتحادیه اروپا از کشور فلسطین حمایت مالی و سیاسی خواهند کرد.

عباس نیز در مورد این پیشنهاد با محمد کامل عمرو، وزیر خارجه مصر بحث و تبادل‌ نظر کرد.

از سوی دیگر روزنامه عبری "جوئیش کرونیکل"، به نقل از منابع دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی نوشت که دولت این رژیم با همکاری دولت آمریکا تلاش می‌کند تا به راهکاری برای ازسرگیری مذاکرات صلح با فلسطین دست یابد.

این روزنامه در ادامه نوشت: چنین اقدامی با هدف ناکام‌ گذاردن تلاش‌های طرف فلسطینی برای مراجعه به سازمان ملل و به رسمیت شناختن کشور فلسطین صورت می‌گیرد.

روزنامه جوئیش کرونیکل همچنین نوشت: نتانیاهو قصد دارد راهکار تشکیل دو کشور را در مرزهای 1967 قبول کند.

همچنین مذاکرات محرمانه‌ای طی هفته‌های گذشته میان مسئولان برجسته اسرائیلی و فلسطینی صورت گرفته است.

5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =