۵ نفر
۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
فسیل مارمولک دریایی قاتل کشف شد/ عکس

دیجیاتو نوشت: گروهی از دیرینه‌شناسان فسیل مارمولک دریایی قاتل را در مراکش پیدا کردند. این حیوان احتمالا متعلق به 66 میلیون سال پیش است.

تیمی از محققان به رهبری «نیک لانگریچ» دیرینه‌شناس از دانشگاه «باث» در مطالعه‌ای که این هفته در مجله «Cretaceous Research» به چاپ رسید، از کشف یک مارمولک دریایی «موزاسور» جدید به نام «Thalassotitan atrox» خبر دادند. تیم تحقیقاتی نوشت: «در پایان دوره کرتاسه - 66 میلیون سال پیش - هیولاهای دریایی واقعا وجود داشتند.»

فسیل مارمولک دریایی قاتل کشف شد/ عکس

مدت‌ها پیش در دریای مراکش کنونی جانوری عجیب بر آب‌ها حکومت می‌کرد. این حیوان یک دایناسور نبود، بلکه مارمولک دریایی بود که طعمه را می‌خورد و استخوان‌های آن را دور می‌انداخت. یک اژدهای کومودو را تصور کنید که با حیواناتی مانند کوسه سفید بزرگ، نهنگ قاتل و یک اژدهای تی‌رکس ویژگی‌های مشترک داشته باشد. این همان مارمولک دریایی قاتل است.

فسیل مارمولک دریایی قاتل کشف شد/ عکس

موزاسور در همان زمانی که تی‌رکس در خشکی حاکم بود، در دریاها رشد می‌کرد. این حیوانات واقعا ترسناک و شگفت‌انگیز بوده‌اند. طول آن‌ها به حدود 9 متر می‌رسید و با دندان‌های غول پیکر خود و فک پایین لولایی قادر بودند سایر موجودات دریایی را ببلعند. فسیل‌ها نشان می‌دهند که دندان‌های این حیوانات ساییده شده است که نشان دهنده آسیب ناشی از خرد کردن استخوان‌های طعمه‌های آنهاست.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1666660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =