عکس | نقاشی  حیرت انگیز گالیله از ماه در سال ۱۶۰۹ !

گالیله دانشمند علم نجوم که او را مخترع یا احتمالا توسعه دهنده تلسکوپ به ابزاری قوی برای رصد آسمان می شناسند اولین منجمی بود که تصاویری واقعی از سطح ماه ثبت کرده ، او این طرح ها را خودش کشیده است.

به گزارش خبرآنلاین ، گالیله استاد ایتالیایی نجوم در ایتالیای رنسانس ، اولین منجمی لقب گرفته که با استفاده و ساخت و توسعه تلسکوپ از ان به عنوان وسیله ای برای کاوش آسمان استفاده کرده است. این دانشمند ایتالیایی در همان زمان تصاویری از ماه را اتود زده که برای نخستین بار چاله ها و کوه های پر از پستی و بلندی روی سطح ماه را به تصویر کشیده است. تصاویری که شباهتی زیاد دارند به تصاویری که در صده های بعدی و با لنزهای پر قدرت تلسکوپ های فضایی ثبت شده اند.

۴۱۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1667425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
    10 2
    چیزی نمانده بود که دادگاه کلیسای تفتیش عقایداین دانشمند را به جرم عقاید کفر آمیز که گفته بود کره زمین گرد است داخل آتش بسوزاند همچنان که کپرنیک را به جرم نظریه منظومه شمسی در آتش سوزاند.گالیله که انسان باهوشی بود ومی دانست قانع کردن کشیشان کلیسا از نظر علمی امکان نداردوآنان برای اثبات گرد بودن کره زمین دانش پایه درک دلایل علمی گرد بودن کره زمین را ندارند لذا توبه کرد و در ظاهر از عقاید علمی خود کوتاه آمد ونظریه کلیسا مبنی بر صاف بودن کره زمین را قبول کردوجانش را نجات داد.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۰
    12 0
    درود بر این دانشمند بزرگو فهیم.