مروری بر حوادث ایران در دوشنبه 17 مرداد 1390

شرکت هرمی «فاینشنال وست گروپ» در اهواز منهدم شد

ایسنا نوشت: رییس پلیس آگاهی خوزستان از شناسایی و دستگیری تعدادی از افرادی که اقدام به تاسیس شرکت هرمی تحت‌عنوان «فاینشنال وست گروپ» در شهر اهواز کرده بودند، خبر داد. 
سرهنگ محسنی درباره جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی فعالیت تعدادی از افراد شاغل در شرکتی که به صورت غیرقانونی تاسیس و راه‌اندازی شده‌ است، کارآگاهان پلیس تحقیقات خود برای شناسایی اعضای آن آغاز کردند. 
پس از انجام تحقیقات پلیسی و با استفاده از منابع اطلاعاتی 10 عضو این شرکت هرمی شناسایی که پس از هماهنگی با مرجع قضایی 9 نفر از آنان دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شدند.
با توجه به بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که سرکرده این شرکت فردی با هویت «ع-ع» بوده که متواری شده و تحقیقات برای دستگیری وی همچنان ادامه دارد.
رییس پلیس آگاهی خوزستان خاطرنشان‌ کرد: پس از تکمیل پرونده، متهمان با صدور قرار تامین مناسب برای ادامه رسیدگی تحویل مرجع قضایی شدند.  

 

 

دستگیری کلاهبردار از فوتبالیست‌های مازندران

فارس نوشت: معاون اجتماعی پلیس مازندران از دستگیری کلاهبرداری در مازندران خبر داد که با وعده انتقال فوتبالیست‌ها به تیم‌های معتبر باشگاهی اخاذی می‌کرد.
حمیدرضا اسلامی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش جرم و جنایت در ماه رمضان اظهار داشت: وقوع جرائم در ماه رمضان به مراتب کمتر از ماه‌های دیگر سال است و با نهادینه کردن فرهنگ اسلامی در جامعه وقوع جرم در ماه‌های دیگر سال نیز کاهش یابد.
وی به اجرای طرح‌های ویژه نظارتی و کنترلی از سوی پلیس در راستای حفظ نظم و امنیت اجتماعی در ماه رمضان اشاره و تصریح کرد: نظارت و کنترل بر اصناف و برخورد با تظاهرکنندگان به روزه‌خواری در حال انجام است.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: متصدیان مراکز پذیرائی اعم از مرکز درون شهری و بین‌راهی که قصد ارائه خدمات در طول روز را دارند باید مجوز‌های لازم را از مبادی قانون دریافت کنند.
این مسئول تاکید کرد: استتار نمای خارجی مکان در حد متعارف به شکلی باشد که درون واحد صنفی از بیرون قابل رویت نباشد.
اسلامی در ادامه ‌هشدارهای پلیسی و امنیتی از دستگیری فردی که وعده جذب افراد را در باشگاه‌های معتبر فوتبال می داد خبر داد و تاکید کرد: افراد برای جذب در باشگاه‌های ورزشی مراقب باشند. 
این هشدار پلیس به این دلیل است که از سه جوان ورزش دوست مازندرانی با وعده جذب در باشگاه معتبر مورد توسط فردی شیاد کلاهبرداری شد.
اسلامی با بیان اینکه فرد شیاد توسط پلیس دستگیر شد، گفت: متهم با شناسایی افرادی که علاقمند جذب در باشگاه‌های مطرح کشوری بودند و ارائه برخی مستندات جعلی مبنی بر آشنایی با مسئولان باشگاه‌های مورد نظر با وعده دروغین از مالباختگان کلاهبرداری می‌کرد.
اسلامی با اشاره به اظهارات متهم در تحقیقات و بازجوییهای فنی پلیس متذکر شد: این افراد با تظاهر به ارتباط با مسئولان باشگاه‌های مطرح کشوری و یا جعل عنوان مسئول باشگاه، نظر افراد را به خود جلب و در یک فرصت مناسب از آنان کلاهبرداری می‌کرد.
معاون اجتماعی پلیس مازندران در پایان از شهروندان خواست در صورت علاقمندی به جذب در باشگاه‌های ورزشی از طریق مسیرهای قانونی اقدام تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوند.  
17282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 166793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    آخر هرمی یا بازرایابی شبکه ای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟