تشکیل کارگروه بررسی طعم و بوی بد آب در تبریز/ دانشگاه علوم پزشکی: مشکل میکروبی ندارد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: به دنبال افزایش شکایات ناشی از بو و طعم بد آب در تبریز، کارگروه ویژه ای برای بررسی دلایل و تبعات این اتفاق در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شد.

دکتر حسین حقایی در گفتگو با خبرآنلاین اظهار داشت: به دنبال تغییر طعم و بوی آب در مناطقی از شهرستان تبریز، کارگروه ویژه ای با حضور نمایندگان آب و فاضلاب، آب منطقه ای و دانشگاه علوم پزشکی در استانداری تشکیل و تا شامگاه چهارشنبه داده های هر ارگان در این خصوص ارائه و بررسی شد.

وی با تائید بو و طعم بد آب در برخی مناطقه تبریز اطمینان داد در بررسی های صورت گرفته هیچگونه آلودگی میکروبی و شیمیایی که برای شهروندان مضر بوده و موجب نگرانی باشد مشاهده نشده است.

این متخصص علوم تغذیه در پاسخ به شایعاتی در مورد افزایش بیماری های گوارشی در تبریز یادآور شد: تغییر بو و طعم آب مربوط به مناطقی از تبریز است اما مشکلات گوارشی در سراسر این شهر گزارش می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز دلیل افزایش بیماری های گوارشی را ناشی از گونه های جدید کرونا و بیماری های ویروسی فصلی دانست و گفت: شهروندان گرامی اطمینان داشته باشند در آب تبریز هیچگونه آلودگی ناشی از عوامل غیرطبیعی دیده نشده است.

دکتر حقایی تاکید کرد: در خصوص دلایل تغییر مزه و بوی آب تبریز باید نهادهای ذیربط مانند آب منطقه ای و آب و فاضلاب پاسخگو باشند اما آنچه به ما مربوط می شود آزمایشات مستمر و اطمینان خاطر بهداشت و سلامت آب تبریز است که نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

به گفته وی کارگروه ویژه استانداری طی روزهای آتی در این باره نظر نهایی خود را اعلام خواهد کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1668851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =