افتتاح چندین طرح مهم صنعتی در استان یزد با حضور وزیر صمت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به استان یزد، ضمن دیدار با صنعتگران و اصناف، چندین طرح صنعتی و معدنی در شهرستان‌های مروست، مهریز، میبد، اردکان و یزد را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سیدرضا فاطمی امین صبح امروز در ابتدای سفر خود به استان یزد، وارد شهرستان مروست شد و واحد اکتشاف، استخراج و فرآوری کنسانتره آهن در این شهرستان را به مناسبت هفته دولت افتتاح کرد.

این واحد با سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی و با اشتغالزایی برای ۲۰۰ نفر فعالیت خود را آغاز کرده است.

فاطمی امین پس از افتتاح این واحد، از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد و در جریان روند کار استخراج و اکتشاف قرار گرفت.

وی همچنین از معدن سرب و روی مهدی آباد در شهرستان مهریز بازدید کرد. این واحد هنوز بهره برداری نشده و در حال تکمیل و آماده سازی است.

این واحد، تولیدکننده کنسانتره روی با ظرفیت ٥٠٠ هزار تن و شمش روی با ظرفیت ٢٠٠ هزار تن است. معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز با سرمایه گذاری ٣٢ هزار میلیارد تومان ظرفیت اشتغالزایی برای ٣ هزار نفر را دارد.

وزیر صمت در ادامه با حضور در شهرستان اردکان از شرکت آهن و فولاد ارفع، تولیدکننده شمش بیلت فولاد ساده کربنی و کم آلیاژی، آهن اسفنجی بازدید کرد.

این واحد با سرمایه گذاری ۴ هزار میلیارد تومان و ایجاد شغل برای هزار و ٥٠ نفر، به عنوان یکی از واحدهای فولادی بزرگ یزد در حال فعالیت است.

وی همچنین با حضور در شرکت صنعتی و معدنی چادرملو از بخش های مهم این شرکت که تولیدکننده انواع شمش فولاد ساده کربنی و کم آلیاژ و گندله سنگ آهن و آهن اسفنجی است، بازدید کرد.

سیدرضا فاطمی امین از یک واحد تولید آهک در خرانق بهره برداری کرد. در این واحد سنگ آهک دانه بندی شده، آهک میکرونیزه و آهک هیدراته تولید می شود.

این واحد با سرمایه گذاری ٦٠٠ میلیارد تومان برای ٦٠ نفر اشتغالزایی کرده است.

افتتاح یک واحد تولید کاشی و سرامیک در میبد با اشتغالزایی ۲۰۰ نفر و یک واحد تولیدکننده گرانول پلیمری با اشتغالزایی ۴۰ نفر در شهرک صنعتی یزد از دیگر برنامه‌های سفر وزیر صنعت معدن و تجارت به استان یزد است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1669670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =