شکوری مقدم با انتقاد از هجمههای صدا و سیما و رگولاتوری غلط، اعلام کرد سرویس «آپارات گیم» از جمعه ۱۸ شهریور ماه برای همیشه تعطیل و جزوی از یک پورتال گیم عربی خواهد شد تا «از مهاجرت نخبهها به مهاجرت سرویسها برسیم». او با اعتقاد بر اینکه پدیدههای جدید نیاز به افراد آگاهتری دارد، اظهار داشت این میدان را به مسئولان صدا و سیما واگذار میکنند. این اتفاق دعوای پلتفرمها با ساترا را وارد فاز جدیدی کرده و مجددا جای خالی تعیین یک رگولاتوری بی طرف در این حوزه حس میشود.
«محمدجواد شکوری مقدم»، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) در پی حواشی و هجمههای وارد شده به سرویس آپارات گیم طی دو ماه گذشته، با انتشار یک ویدیو به ارائه توضیحاتی درباره این سرویس پرداخت و گفت:
«حدود دو ماه قبل، رئیس سازمان صدا و سیما در دانشگاه صنعتی شریف به حوزه گیم استریمینگ و آپارات گیم پرداخت و فضای آن را پر از محتواهای مستهجن و شیطان پرستی اعلام کرد. در پی آن، میزگردهایی در سازمان صدا و سیما برگزار شد و روزنامهها این موضوع را تیتر کردند و همچنین به تمجید سرویسهای مشابه، مثل توییچ پرداختند. در مکالمهای هم که چند روز پیش، با مجموعه ساترا داشتم اعلام کردند که طی نامههایی از سمت برخی نهادها، موظف به نظارت دقیق و درست بر این فضا شدهاند.»
او با اشاره به تجربه فعالیت ۱۹ ساله در اکوسیستم دیجیتال کشور اظهار داشت دیگر تمایلی به صرف انرژی برای توضیح و جنگ رسانهای نداشته و میخواهند نوع مواجههشان را با این چالش تغییر دهند: «این میدان را به خودشان واگذار میکنیم. میتوانند روی تلوبیون، سرویس استریمینگ راه اندازی کنند. علیرغم میل باطنی و در نهایت تاسف و ناراحتی، آپارات گیم از روز جمعه ۱۸ شهریور برای همیشه خاموش میشود.»
شکوری مقدم با تاکید بر اینکه «اگر اینجا درک درستی از این پدیدهها وجود ندارد، تقصیر ما نیست» اعلام کرد زمین بازیشان را عوض کرده و سرویس آپارات گیم تا انتهای سال میلادی جاری یک ماژول از یک پورتال گیم عربی خواهد شد: «برند جدایی نخواهد داشت اما همچنان به توسعهاش ادامه خواهد داد. ما از مهاجرت کاربران و نخبگان به مهاجرت خدمات و سرویسها و شرکتها رسیدهایم و این جای تاسف دارد.»
شکوری مقدم مسئولیت چنین تصمیماتی را مستقیما بر عهده کسانی دانست که بدون آگاهی و تخصص وارد حوزهای میشوند و قبل از شناخت، تصمیم میگیرند و از بخش خصوصی برای مشورت و راهنمایی، بهره نمیبرند.
گفتنی است آپارات گیم از سال ۱۳۹۶ آغاز به کار کرد و در یکسال گذشته، ۷۱ هزار گیم استریمر منحصر به فرد داشته است که برای نزدیک به ۲.۴ میلیون مخاطب این حوزه، محتوای آنلاین تولید کرده است.
۵۸۵۸
نظر شما