۰ نفر
۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۷
رضایت مردم ملاک تشخیص موفقیت است*

وزیر صنعت، معدن و بازرگانی که ابن روزها بسیاری از علل نارسایی‌ها در صنعت و گرانی اجناس به سمت و سوی او هدف گرفته شده است، روز جمعه در قم با سه تن از مراجع تقلید دیدار و گفتگو کرد. در این دیدارها مثل همیشه مراجع از سختی زندگی مردم و معیشت آنان سخن گفتند و توصیه اکید بر کنترل تورم و گرانی‌ها داشتند.

در این میان حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی سخنی گفتند که بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها پیدا کرد. یکی از دلایل بازتاب فراوانی سخنان ایشان این بود که مردم احساس می‌کردند وی از زبان آنها سخن می‌گوید و به درستی مسائل و مشکلات آنها را می‌بیند.
آقای نوری همدانی در این دیدار با اشاره به گزارش مسئولان خاطرنشان ساخت: مهم این است که مردم از وضعیت زندگی خود راضی باشند. ایشان با انتقاد از وضعیت تورم و گرانی در کشور تصریح کردند: گاهی خرید یک کیلو میوه برای خانواده‌ها مشکل شده است.

ایشان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت در قم، با تأکید بر اینکه ستون دین و اجتماع مردم هستند، بیان کرد: باید رضایت مردم را جلب کنیم، هر وقت مردم گفتند از زندگی خود راضی هستیم یعنی نظام اسلامی توانسته موفق عمل کند.

آیت الله نوری همدانی چندی پیش نیز در دیدار استاندار قم یکی از برنامه‌های نظام اسلامی را ریشه کن نمودن فقر، بی‌عدالتی و جهل دانسته و یادآور شد: حضرت امیر مؤمنان (علیه السلام) هنگام اعزام مالک اشتر به مصر در نامه‌ای به او نوشتند: ای مالک! «إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّهُ للأعداءِ العامَّهُ مِنَ الاُمَّهِ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم و مَیلُکَ مَعَهُم»؛ مالک بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین توده‌های مردم هستند.

از دیگر سو کارشناسان افتصادی هم معتقدند آنچه مسئولان درباره تورم می‌گویند با نظر مردم فرق دارد. در این ارتباط مرتضی سامتی در گفت‌وگو با ایلنا می‌گوید: وقتی به عنوان یک شهروند به بازار اقلام مصرفی نگاه می‌کنیم، متوجه افزایش نرخ تورم می‌شویم و در این مدت هم کاهشی در قیمت‌ها دیده نشده است. شاید مسئولان نیازی به حضور در بازار برای خرید و تهیه مواد ضروری نداشته باشند اما مردم درگیر خرید روزانه هستند و از تغییر قیمت‌ها اطلاع دارند و می‌دانیم که قیمت‌ها حداقل تا دو برابر افزایش پیدا کرده‌اند بنابراین می‌بینیم که به طور مشخص درباره کنترل نرخ تورم بعضی‌ها درست نمی‌گویند.

*منتشر شده در روزنامه ۱۹ دی . ۱۳ شهریور

۶۵۶۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1671000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =