تبدیل ۰۷ به مجموعه فرهنگی و گردشگری / اعلام آمادگی سرمایه گذار

وقتی خبرش منتشر شد مردم خیلی سریع واکنش نشان دادند تجمع کردند و خواستار واگذاری کامل پادگان ۰۷ به استان شدند مسئولان استان در پادگان حضور پیدا کردند و وعده هایی بعضاً احساسی بدون اطلاع از اصل ماجرا به مردم دادند افکار عمومی، کف خیابان ، فضای مجازی و همه محافل حرف از واگذاری پادگان ۰۷ به بیرجندی ها بود خلاصه اینکه علی رغم تبدیل به یک مطالبه عمومی تابحال نتیجه ای امیدوار کننده به مردم اعلام نشده بود .

سید احمد موسوی : اما ساعاتی قبل توییتی از مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد در مجلس منتشر شد که خیلی از افکار عمومی در خرم‌آباد نسبت به آن حساس شدند و پیگیر چند و چون این توییت شدند ما نیز به جهت اطلاع از جزییات بسراغ شخص جناب نماینده رفتیم وی از نتیجه بخش بودن ساعتها و روزها جلسه با مسئولان ارتش در این رابطه سخن گفت و سخنان امیدوار کننده ای را مطرح کرد.

تاکید بر تلاش در حفظ کلیت این بنای فرهنگی تاریخی

دکتر مهرداد ویسکرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد با تاکید بر تلاش در حفظ کلیت این بنای فرهنگی تاریخی گفت : در ابتدا پس از فروکش کردن اعتراضات و در راستای تحقق دغدغه و مطالبات مردمی به اتفاق شهردار بازدیدی چند ساعته کارشناسی از مجموعه داشتیم و با کسب اطلاعات این پادگان با مهندسی ارتش جهت بررسی ابعاد حقوقی اولین جلسه را برگزار و وارد مذاکرات اساسی شدیم .

وی افزود: همانطور که مردم هم مطلعند این مجموعه ۱۵ هکتار است که طبق قانون مجلس می بایست منتقل می گردید و طبق این قانون یا براساس تفاهم و یا براساس مزایده میبایست واگذار گردد .

انتقال پادگان 07 در سال 95 صورت گرفت

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند واگذاری این مجموعه توسط ارتش در چند سال گذشته صورت گرفته و کاملا روال قانونی را طی نموده اظهار داشت: طی توافقی در سال ۹۵ که استاندار وقت هم آن را امضا کرده کار واگذاری انجام شده و حتی شهرداری تعداد ۲۲ قطعه زمین را تحویل می گیرد همچنین در ضلع شرقی این مجموعه مجوز ساخت و ساز ساختمانها در 3 ردیف و تا ۵ طبقه نیز صادر می گردد و این انتقال مربوط سالها پیش است که طبق پروسه ای قانونی انجام گرفته است و به لحاظ حقوقی و قانونی ایرادی به کار ارتش وارد نیست .

ویسکرمی ادامه داد: پس از چندین جلسه که با مهندسی ارتش داشتیم آمادگی دریافت زمین معوض را داشتند که طبق بررسی های کارشناسی زمینهای معوض حدود ۱۰۰۰ میلیارد ارزش ریالی داشتند و قطعا ابن چنین مبلغی در استان تقریبا غیرممکن بود بنابراین پس از اینکه امکان زمین معوض وجود نداشت با دید مثبت مهندسی ارتش و پیگیری که انجام شد و مذاکراتی که بین دو طرف صورت گرفت در نهایت شرکت فاخر اعلام آمادگی جهت سرمایه گذاری و ورود به این مجموعه نمود .

حضور سرمایه گذار توانمند بخش خصوصی

( فاخر یک شرکت بخش خصوصی و سرمایه گذار گردشگری فرهنگی و صنایع دستی توانمند در کشور است که در حوزه صادرات صنایع دستی نیز فعالیت دارد )

دکتر مهرداد ویسکرمی خاطر نشان کرد : در جلسه ای که برگزار شد مدیرعامل شرکت فاخر و معاون استاندار و معاون شهردار نیز حضور داشتند و با تلاش شبانه روزی مقرر شد شرکت فاخر از استان و مجموعه ۰۷ بازدید نمایند .

وی تصریح کرد : طی برنامه ریزی و هماهنگی های لازم مسئولان شرکت فاخر با حضور در استان، ساعتها از این مجموعه بازدید کردند و خوشبختانه پذیرفتند که در این مجموعه سرمایه گذاری نمایند که بلافاصله یک هفته پس از بازدید طرح توجیهی و جامع آن را تهیه کردند .

تبدیل 07 به میدان نقش جهان اصفهان

این نماینده مجلس از تبدیل ضلع غربی مجموعه ۰۷ به مجموعه ای همچون میدان نقش جهان اصفهان خبر داد و افزود : طبق اطلاعاتی که کسب کردم میدان نقش جهان اصفهان حدود ۸ هکتار است همین مقدار نیز در ۰۷ در اختیار داریم که می توان طبق گفته شرکت فاخر آن را به مجموعه ای فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شبیه نقش جهان تبدیل کرد ..

وی همچنین گفت : شرکت فاخر آمادگی دارد این مجموعه را بدون دریافت ریالی از استان به یک مکان گردشگری و فرهنگی تبدیل کند و این یک فرصت است و مستلزم حمایت و همراهی مسئولان استان خواهد بود.

مهرداد ویسکرمی با اشاره به نقش شهرداری در این طرح گفت : ارتش اعلام آمادگی کامل دارد در همین زمینهای سهم خود در داخل مجموعه با شهرداری معوض نماید که شهرداری بایستی با تهاتر بتواند زمینهای ضلع غربی را جهت سرمایه گذاری در اختیار سرمایه گذار قرار دهد و یک مجموعه مهم فرهنگی گردشگری و صنایع دستی توسط بخش خصوصی ایجاد گردد .

احتمال واگذاری دهکده گردشگری به فاخر

نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در پایان خبر خوش دیگری نیز داد و عنوان کرد: همچنین مسئولان شرکت فاخر طی بازدیدی که از دهکده مخمل‌کوه داشتند خواهان واگذاری این مجموعه نیز شدند و به احتمال زیاد این مجموعه گردشگری نیز به این شرکت واگذار گردد و لذا مسثولان استان باید از این فرصت استفاده کنند و با فراهم کردن مقدمات و شرایط سرمایه گذاری مسبب انقلابی در حوزه گردشگری و فرهنکی شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1671794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =