کیهان نوشت:

وقتی آمریکا قرار باشد میان مهار ایران هسته​ای یا جبران کمبود بودجه خود یکی را انتخاب کند، اقتصاد را برمی گزیند و می گوید امنیت فعلا منتظر باشد.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتشار این خبر نوشت: بحران بدهی آمریکا و کاهش بودجه پنتاگون برنامه این کشور برای حمله به ایران را به حاشیه برده است.

هاآرتص با اشاره به گنده گویی یک ژنرال آمریکا (مارتین دمپسی) در این باره تصریح کرد: یک حمله پیشگیرانه ، تا آنجایی که خود «دمپسی» می داند باید متحدان آمریکا در آن شرکت داشته باشند و بر روی یک برنامه گسترده تکیه داشته باشند. در وضعیت اقتصادی و سیاسی فعلی، دولت اوباما عجله ای ندارد که به اسرائیل لطفی کند و هسته ای شدن را از ایران با حمله پیشگیرانه به تاسیسات ایران و نابودی موشک های این کشور سلب کند. بحران بدهی آمریکا و کاهش بودجه پنتاگون برنامه این کشور برای حمله به ایران را به حاشیه برده است.

روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: ایهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل این پیغام را در طول دیدارش با چندین مقام ارشد آمریکایی در واشنگتن دریافت کرد؛ در حالی که با آمریکایی ها بحث می کنیم، تمام ذهن آنها درگیر نگرانی ها در کشور خودشان است. وقتی کار به جایی می رسد که باید بین هسته ای شدن و کمبود بودجه انتخابی صورت گیرد، اقتصاد و ریاضت اقتصادی انتخاب می شوند. امنیت می تواند فعلا منتظر باشد. دستهای اوباما توسط بحران های اقتصادی و رهبری در کشورش بسته است. او به سمت حمله به ایران نمی رود.

/29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    hامریکا به زودی خودش را هم فراموش میکنه تا چه رسد به صهیونها
  • خلیج فارس IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    در اوج قدرت نتونست غلطی بکنه چه رسه به ذلت امروزی...
  • بدون نام IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۲
    0 0
    و مکرو ومکرالله. جرج بوش و حامیانش حیله کردند که با طرح هاشون به برخی کشورها ضربه بزنند و اقتصاد در حال بهبود آمریکا را ویران کردند.