مهر نوشت:

قرائت گزارش تفریغ بودجه سال 88 همچنین گزارش های بررسی عملکرد دولت در اجرای برنامه چهارم توسعه و سیاست های اجرایی اصل 44 و نیز تصویب تحقیق و تفحص از واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دستور کار مجلس در هفته پیش رو است.

مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو روزهای یکشنبه سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد و قرائت گزارش های کمیسیون اصل 90 قانون اساسی درباره چهار مورد شکایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور در اجرای ماده 233 آیین نامه داخلی مجلس برای چندمین هفته پیاپی در  دستور کار مجلس قرار گرفته است .

این گزارش ها مربوط به شکایت ۱۲ نماینده از رئیس جمهور درباره عدم معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان به مجلس، شکایت ۸ بندی ۱۲ نماینده از رئیس جمهور راجع به ۴۰ الی ۵۰ مورد تخلف احصا شده دولت، شکایت ۱۲ نماینده از رئیس جمهور در خصوص مقاومت وی در اجرای حکم حکومتی مقام معظم رهبری در قبال وزیر اطلاعات و شکایت ۱۵ نماینده از رئیس جمهور درباره نحوه ادغام وزارتخانه‌ها و بی‌توجهی به نظر شورای نگهبان، هستند.

این چهار شکایت برای نخستین بار قرار بود در هفته اول تیرماه در صحن مجلس قرائت شود اما از آن تاریخ تاکنون با وجود آنکه هر هفته در دستور کار مجلس قرار گرفته ، قرائت آن به تعویق افتاده است.

به موجب ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی مجلس هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.

 همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مبنی بر تصویب تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از علل، میزان و چگونگی واردات کالاها و محصولات کشاورزی در دولت دهم در دستور کار نمایندگان در هفته پیش رو قرار گرفته است. قرائت گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تحقیق و تفحص از عملکرد دولت در برنامه چهارم توسعه دیگر دستور کار مجلس دراین هفته است.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 167350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    نماینده های مجلس که نمی توانند از رئیس جمهور سوال کنند وای به حال مردمانش که دیگر جای هیچ سوالی باقی نمی ماند،کاش اون روز بشه در یک تریبون آزاد مردمی با رئيس جمهور کشورمان به صحبت بنشينيم
  • بدون نام GB ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    ناراحت نشويد اين مرتبه هم مطرح نمي شود
  • بدون نام CH ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    آيااين بارهم به تعويق خواهد افتاد؟فكر ميكنم چنين باشد
  • علی IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۰
    0 0
    به دست اندرکاران بگوئید زندگی عامه مردم مخصوصا قشر متوسط به پایین سند است و ازمردم بپرسید از7سال پیش چه تغییری کرده اند انچه من میبینم 20 سال عفب دافتاده ایم