چه عاملی باعث داشتن نادرترین و خطرناکترین گروه خونی می شود؟

گروه خونی افراد با وجود یا عدم وجود آنتی ژن‌های خاص تعیین می‌شود موادی که اگر برای بدن خارجی تلقی شوند می‌توانند پاسخ ایمنی را تحریک کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چهار گروه خونی اصلی وجود دارد و با وجود یا عدم وجود دو آنتی ژن A و B در سطح گلبول‌های قرمز طبقه بندی می‌شوند. علاوه بر این، پروتئینی به نام "Rh" وجود دارد که (+) یا (-) بودن گروه خونی را تعیین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

اهرام شگفت انگیز مصر باستان قدیمی تر است یا زیگورات سومری ها؟

کشف دو نمونه جدید از نادرترین گروه خون دنیا :گروه خون طلایی!

طبق گفته صلیب سرخ گروه‌های خونی شامل ۸ نوع A مثبت، A منفی، B مثبت، B منفی، O مثبت، O منفی، AB مثبت و AB منفی می‌شوند. اما از بین این هشت مورد، کدام رایج‌تر است؟

رایج ترین گروه خونی چیست؟

شایع ترین گروه خونی O مثبت است که گروه خونی ۳۷ درصد از جمعیت جهان است. این گروه خونی از آنجایی که "متداول ترین گروه خونی" است، تقاضای زیادی دارد و دومین گروه خونی رایج A مثبت است که در «۳۳ درصد از جمعیت قفقازی، ۲۴ درصد از آفریقایی آمریکایی، ۲۷ درصد از آسیایی ها و ۲۹ درصد از مردم آمریکای لاتین» دیده می شود.

خون این افراد طلایی است

نادرترین گروه خونی چیست؟

طبق گفته صلیب سرخ بیش از ۶۰۰ آنتی ژن شناخته شده دیگر وجود دارد و فقدان یا وجود آنها باعث ایجاد "گروه های خونی نادر" می شود.

با این حال، از نظر آماری، AB منفی نادرتر از سایر گروه‌های خونی است و فقط در "۱٪ از هند و اروپایی‌ها، ۰.۳٪ از آفریقایی آمریکایی، ۰.۱٪ از آسیایی‌ها و ۰.۲٪ از مردم آمریکای لاتین" دیده می‌شود.

صلیب سرخ می‌گوید گروه خونی B منفی نیز غیرمعمول است و در جمعیت‌های «۲ درصد از هند و اروپایی‌ها، ۱ درصد آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار، ۰.۴ درصد از آسیایی‌ها و ۱ درصد از آمریکایی‌های لاتینی» دیده می‌شود.

گروه خون طلایی چیست؟

Rh-null نادرترین گروه خونی است و به گفته دیسکاوری، "خون طلایی" در نظر گرفته می شود. خون Rh-null با فقدان کامل آنتی ژن در سیستم Rh، که بزرگترین سیستم گروه خونی است طبقه بندی می شود.

دیسکاوری می‌گوید تنها ۴۳ نفر روی زمین دارای این گروه خونی هستند و تنها ۹ اهداکننده فعال وجود دارد.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1673672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =