تصاویر | بازگشت نسل جدید کراس اوور معروف ۴۵۰ میلیون تومانی رنو به ایران !

گجت‌نیوز نوشت: نسل جدید رنو داستر همانند نسل اول خود برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد.

رنو داستر نسل اول در دورانی که واردات خودرو آزاد بود به بازار ایران راه پیدا کرد و توانست آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. عرضه این شاسی بلند اقتصادی به دلیل ممنوعیت واردات متوقف شد و هم‌اکنون فقط نسل اول و مدل فیس لیفت آن مربوط به سال ۲۰۱۸ در بازار ایران وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

اکنون با توجه به اینکه واردات خودرو آزاد شده و برای آن نیز سقف واردات ۲۰ هزار یورویی در نظر گرفتند، نسل جدید رنو داستر برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد.

مشتریان کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توانند نسل جدید رنو داستر را با دو پیشرانه خریداری کنند. مدل پایه این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با فناوری VVT بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۶ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

تصاویر | نسل جدید رنو داستر با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

قدرت تولیدی از این پیشرانه نیز توسط گیربکس اتوماتیک CVT نسل سوم به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این شاسی بلند با چنین قوای محرکه‌ای می‌تواند ظرف مدت ۱۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت این خودرو نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۶.۶ لیتر است.

مدل دوم این خودرو به یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۳۵ اسب بخار و گشتاور ۱۹۵ اسب بخار را تولید کند. قدرت تولید شده از این پیشرانه توسط گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو و عقب منتقل خواهد شد.

این خودرو با چنین قوای محرکه‌ای ظرف مدت ۱۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد و به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر نیز مصرف سوخت ۷.۸ لیتر را به همراه دارد. رنو داستر جدید بر اساس نوع تک دیفرانسیل یا دو دیفرانسیل، قوای محرکه و امکانات بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت.

نسل جدید رنو داستر در بازار آفریقا، آمریکای جنوبی و بازار اروپا با نام رنو و داچیا عرضه می‌شود. ضمن اینکه برند داچیا این شاسی بلند اقتصادی را با موتورهای دیگری چون ۱.۳ لیتری توربو، ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر توربو و ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو به فروش می‌رساند.

مشتریان اروپایی می‌توانند این خودرو را با گیربکس‌های ۵ سرعته دستی، ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک دوکلاچه سفارش دهند. در برخی بازارها نسخه دیزلی نسبت به مدل‌های بنزینی آمار فروش بالایی را ثبت کرده است.

امکانات رفاهی و ایمنی

هرچند نسل جدید رنو داستر به عنوان یک خودرو کاملا اقتصادی محسوب می‌شود، اما علاقه‌مندانی که خواهان آپشن بیشتر هستند می‌توانند نسخه‌های فول آن را خریداری کنند.

تصاویر | نسل جدید رنو داستر با چه مشخصاتی به ایران می‌آید؟

نسخه فول این خودرو از امکاناتی چون سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه شروع حرکت در سربالایی، تیپ ترونیک، تنظیم الکتریکی حالت انتقال قدرت به چرخ‌ها، رادار نقطه کور، قابلیت روشن شدن خودرو از روی ریموت، استارت دکمه‌ای، کروز کنترل و محدودکننده سرعت، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک، گرمکن صندلی‌های جلو، ترمز اضطراری، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰درجه، نمایشگر لمسی و چهار ایربگ بهره می‌برد.

قیمت نسل جدید رنو داستر

مشتریان در بازار کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌توانند رنو داستر جدید را طبق سطح امکانات و نوع پیشرانه با قیمتی بین ۱۴ هزار تا ۱۹ هزار و ۸۰۰ یورو خریداری کنند که با توجه به سقف واردات ۲۰ هزار یورویی این خودرو شانس زیادی برای ورود به بازار ایران خواهد داشت.

قیمت این خودرو با توجه به نرخ ارز نیز حدود ۴۵۰ تا ۶۳۰ میلیون تومان خواهد بود که البته به این قیمت‌ها مواردی چون مالیات بر ارزش افزوده، هزینه بار و بیمه، سود بازرگانی گمرک و دولت، سود واردکننده و مبنای ارزش گذاری در بورس نیز اضافه خواهد داشت. از این رو به احتمال زیاد قیمت رنو داستر جدید هنگام ورود به بازار ایران فراتر از ۱ میلیارد تومان خواهد بود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1676583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =